Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Test development study: 7th graders awareness on domestic waste and recycling

14th International Conference of Education, Research and Innovation Conference, İspanya, 08 Kasım 2021

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kimyasal Atıklarla İlgili Farkındalıklarının Bilimsel Hikâyeler ile Belirlenmesi

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100.Yıl Eğitim Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.533-550

OrgChemGame

3. ınternational contemporary educational research congress, 5 - 08 Temmuz 2018

Senaryo Metni ile Adım Adım Grafik

3. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi (CEAD), Krakow, Polonya, 5 - 08 Temmuz 2018

THE DEVELOPMENT OF MIT APP INVENTOR MOBILE APPLICATIONS RELATED TO THE DISPLAY OF MOLECULE GEOMETRIES WITH VSEPR THEORY

12th International Technology, Education and Development Conference (INTED), Valencia, İspanya, 5 - 07 Mart 2018, ss.9648-9654 Sürdürülebilir Kalkınma identifier

DEVELOPMENT OF SCIENCE CARICATURE: THE LIFE SOURCE WATER

12th International Technology, Education and Development Conference (INTED), Valencia, İspanya, 5 - 07 Mart 2018, ss.1859-1863 Sürdürülebilir Kalkınma identifier

İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Origami Konusundaki Farkındalıkları

IV. International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 Mayıs - 14 Ekim 2017, ss.62-66

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar (GDO) Konusundaki Bilgi Düzeyleri

2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi (CEAD), Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017

Ortaokul Öğrencilerinin “Gezegen” ve “Yıldız” Kavramlarına İlişkin Bilgi Düzeyleri

2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi (CEAD), Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017

THE MIDDLE-SCHOOL STUDENTS’ KNOWLEDGE LEVEL RELATED TO THE CONCEPTS OF ’PLANET AND STAR

2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, ss.166-172

THE SCIENCE TEACHING CANDIDATES’ KNOWLEDGE LEVEL ABOUT GENETICALLY MODIFIED ORGANISMS (GMO)

2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, ss.104-114

THE USE OF ORIGAMI IN THE SCIENCE EDUCATION

2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, ss.147-153

Pre-Service Elementary Mathematics Teachers’ Awarenesses about Origami

IVth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.62-66

Awareness of Secondary School Students about Renewable Energy Resources

IVth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.67-72

THE TEACHING OF ANIONS AND CATIONS WITH THE EDUCATIONAL SET OFIONS

International Teacher Education Conference, 16 - 18 Ağustos 2017, ss.706-712

The Teaching on Polyatomic Ions with 2d-Code Application

International Congresses on Education (ERPA), Budapest, Macaristan, 18 Mayıs 2017 - 21 Mayıs 2107, ss.286-290

Teaching for polyatomic ions with 2d-code

International Congresses on Education (ERPA), 18 - 21 Mayıs 2017, ss.286-290

The Teaching for Inorganic Compounds with The 2d-Code Application

IV. International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.691-692

Ortaokul Öğrencilerinin Yenilenebilir Enerji Kaynakları Konusundaki Farkındalıkları

IV. INTERNATINAL EURASIAN EDUCATONAL RESEARCH CONGRESS, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.732

Importance of pre-school science education

ERPA International Congresses on Education (ERPA), Budapest, Macaristan, 18 - 21 Mayıs 2017, cilt.37 Creative Commons License identifier

READINESS LEVELS OF SCIENCE STUDENTS IN WRITING ABOUT INORGANIC COMPOUNDS

9th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 3 - 05 Temmuz 2017, ss.9141-9145 identifier

DEVELOPING OF SCIENCE CARICATURES REGARDING WASTE AND RECYCLING

9th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 3 - 05 Temmuz 2017, ss.1018-1023 identifier

ORIGAMI MODELING OF TETRAHEDRAL MOLECULARGEOMETRY

INTERNATIONAL CONTEMPORARY EDUCATIONALRESEARCH CONGRESS, 29 Eylül - 02 Ekim 2016, ss.418-423

MEASURING SCIENCE MAJORS LEVELS OF UNDERSTANDINGCONCERNING TRIGONAL PYRAMIDAL MOLECULAR GEOMETRY

INTERNATIONAL CONTEMPORARY EDUCATIONALRESEARCH CONGRESS, 29 Eylül - 02 Ekim 2016, ss.267-273

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Canlılar Konusuna Yönelik Origami İle Modellemeleri

7th International Congress on New Trends in Education (ICONTE), 13 - 15 Mayıs 2016

Determination Of Knowledge And Misconceptions Of Pre-Service Elementary Science Teachers About The Greenhouse Effect By Drawing

Global Conference on Linguistics and Foreign Language Teaching (LINELT), Antalya, Türkiye, 5 - 07 Aralık 2013, cilt.136, ss.452-456 identifier

The effect of the use of worksheets about aqueous solution reactions on pre-service elementary science teachers' academic success

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.4611-4614 identifier

The Turkish adaptation study of global warming questionnaire

2nd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA), İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2011, cilt.31, ss.681-684 identifier identifier

PRE-SERVICE ELEMENTARY MATHEMATICS AND SOCIAL SCIENCE TEACHER’S AWARENESS ABOUT RENEWABLE ENERGY

2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27 - 29 Nisan 2011, ss.530-539

Determination of pre-service elementary science teachers' knowledge level about ozone layer

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.1438-1444 identifier identifier

Determining the knowledge level of pre-service elementary science teachers about air pollution

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.1445-1456 Sürdürülebilir Kalkınma identifier identifier

Determining the misconceptions of pre-service chemistry and biology teachers about the greenhouse effect

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.2463-2470 Sürdürülebilir Kalkınma identifier identifier

Kitap & Kitap Bölümleri

Öğretmen Adaylarında Eğitsel Oyunlarla Farkındalık Oluşturulması: İyonik Bağlı Anorganik Bileşikler

Kimya Eğitiminde Güncel Araştırmalar, YILMAZ Ayhan, DOĞAN Alev, Editör, Akademisyen Kitapevi, Ankara, ss.63-99, 2022

React Temelli Fen Öğretimi

İlkokulda Uygulamalı Fen Öğretimi, Sadi Özlem, Harman Gonca, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.79-128, 2022

Fen Eğitiminde Bağlam Temelli Öğrenme Uygulama Örnekleri ve Etkililiğinin İncelenmesi,

Alan Eğitimi, Ömer Tuğrul KARA, Editör, Akademisyen Yayınevi, ss.21-44, 2019

Origami Modeling of Tetrahedral Molecular Geometry

Proceedings of International Contemporary educational research congress, Nevide Akpınar Dellal / Hamit Yokuş, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.418-423, 2016

measuring science majors levels of understanding concerning trigonal pyramidal molecular geometry

Proceedings of international contemporary educational research congress, Nevide akpınar dellal / Hamit Yokuş, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.267-423, 2016

Greenhouse Effect

Energy Science and TechnologyVolume 1 Opportunities and Challenges, EditorsRam PrasadSri SivakumarUmesh Chandra Sharma, Executive EditorJ.N. Govil, Editör, Studium Press LLC,, Houston, ss.298-315, 2015

Metrikler

Yayın

146

Atıf (WoS)

96

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

107

H-İndeks (Scopus)

6

Proje

30

Açık Erişim

7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları