Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Reading strategy instruction on metacognitive awareness: The case of Turkish high school students
THE READING MATRIX:AN INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL
, cilt.20, sa.2, ss.82-97, 2020 (Hakemli Dergi)
English language testing and evaluation course through the lens of EFL student teachers /
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, cilt.19, sa.6, ss.581-596, 2020 (Hakemli Dergi)
Evaluation Process in English Language Teaching
Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.38-62, 2019 (Hakemli Dergi)
Duygusal zeka ve yabancı dil başarısı arasındaki ilişki üzerine bir çalışma
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGES' EDUCATION AND TEACHING
, cilt.5, sa.2, ss.94-104, 2017 (Hakemli Dergi)
An overview of metecognitive strategies in reading comprehension skill
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES
, cilt.57, sa.2, ss.67-82, 2017 (Hakemli Dergi)
EFL teachers beliefs about the use of reading strategies
Journal of Language and Linguistic Studies
, cilt.12, sa.2, ss.183-194, 2016 (Hakemli Dergi)
The effect of cognitive and compensation strategy instruction on reading comprehension skill
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.32, sa.2, ss.369-384, 2013 (Hakemli Dergi)
Gender and language
Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.459-471, 2011 (Hakemli Dergi)
Ön örgütleyicilerin okumaya yönelik tutum üzerindeki etkileri
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.8, sa.14, ss.65-82, 2007 (Hakemli Dergi)
Üniversite öğrencilerinin ortak zorunlu dersler kapsamındaki İngilizce ye yönelik tutumları
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.27, sa.3, ss.21-35, 2007 (Hakemli Dergi)
Anlamlı öğrenmenin öğretimde uygulanması
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.13, ss.71-80, 2006 (Hakemli Dergi)
Okul yöneticilerinin karar verme stratejilerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.13, ss.55-70, 2006 (Hakemli Dergi)
Etkili okuma ve okuduğunu anlama
Çağdaş Eğitim Dergisi
, cilt.35, sa.330, ss.40-46, 2006 (Hakemli Dergi)
Ön örgütleyiciler ve öğretimde kullanımları
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.14, sa.1, ss.11-20, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Yabancı dil öğrenenlerin sınav kaygı düzeyleri
The 2nd international ELT conference on teaching English in higher education, İstanbul, Türkiye, 9 - 10 Nisan 2015, ss.148-149
Learner autonomy perceptions of Turkish EFL learners
Second International Symposium on Language Education and Teaching – ISLET, Belgrade, Sırbistan, 25 - 28 Mayıs 2016, ss.269
Raising metacognitive awareness in reading comprehension
Second International Symposium on Language Education and Teaching – ISLET, Belgrade, Sırbistan, 25 - 28 Mayıs 2016, ss.273
The Belief of University students and Their Teachers Beliefs about Language Learning
İstanbul Sabahattin Zaim University 1 st International ELT Symposium: A Historical Evaluation of ELT in International Context: Lessons from the past to shape the future, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013, ss.15-34
Kitap & Kitap Bölümleri
Strategopedia - Strategy-Based Language Learning
Current Trends in ELT, Yaman, İ., Ekmekçi, E & Şenel, M., Editör, Nüans Yayınevi, Ankara, ss.58-71, 2016
Teaching Lstening
The Theory and Practise of English Language Teaching, Karagül,İnan, B. ve Yüksel, D. , Editör, Kocaeli Üniversitesi Vakfı Yayınları, Kocaeli, ss.69-103, 2016