Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

IMPACT OF A TRAINING AND COACHING TO SUPPORT TURKISH MOTHERS’ IMPLEMENTATION OF MILIEU TEACHING STRATEGIES

15th International Conference on Education and New Learning Technologies, Barcelona, İspanya, 3 - 04 Temmuz 2023, ss.5001-5002

PERSPECTIVES OF TURKISH EARLY CHILDHOOD ADMINISTRATORS ABOUT INCLUSION

15th International Conference on Education and New Learning Technologies, Barcelona, İspanya, 3 - 04 Temmuz 2023, ss.1501-1502

OSB Olan Çocuğa Sahip Ebeveynlerinde Eşe Kendini Açma ve Duygusal Destek

23. Uluslararası PDR Kongresi, İstanbul, Türkiye, 13 Haziran 2022

HOW DID COVID-19 OUTBREAK IMPACT FAMILY QUALITY OF LIFE FOR CHILDREN WITH DISABILITIES?

13th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, İspanya, 1 - 05 Temmuz 2021, ss.11317

PARENTING CHILDREN WITH DEVELOPMENTAL DISABILITIES DURING COVID-19 OUTBREAK

13th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, İspanya, 1 - 05 Temmuz 2021, ss.11316

COVID-19 Sürecinin Özel Gereksinimli Çocuklar ve Aileleri Üzerindeki Etkileri

International Congress of New Norms for Education During the Covid-19 Pandemic II, Türkiye, 01 Haziran 2021

COVID-19 Sürecinin Özel Gereksinimli Çocuklar ve Ailelerinin Yaşam Kalitesi Üzerine Etkisi: Bir Karma Desen Çalışması

TUBITAK COVID-19 and Society: Social, Humanitarian and Economic Effects of the Pandemic – Problems and Solutions, Ankara, Turkey, Türkiye, 01 Şubat 2021

Gömülü öğretim 101 (Embedded instruction 101)

10th Annual Special Education Student Conference, Türkiye, 18 - 20 Aralık 2020

Comparing Non-overlap Methods to Calculate Treatment Effect Estimates in Single-case Experimental Research

12th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, Valencia, İspanya, 6 - 08 Temmuz 2020

Perspectives of Turkish stakeholders about recommended practices in early childhood special education

12th annual International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN20), İspanya, 6 - 07 Temmuz 2020

Coaching with performance feedback: Effects on pre-service teachers’ implementation of naturalistic instruction

Biennial Conference on Research Innovations in Early Intervention, San Diago, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 28 Mart 2020

Effect of coaching on pre-service teachers’ implementation of naturalistic instruction and child outcomes

14th ABAI Annual Autism Conference, Miami, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 25 Mart 2020

EREGÖM: Bir Doğal Öğretim Stratejisi Olarak Gömülü Öğretim

29th National Special Education Conference, Türkiye, 1 - 04 Kasım 2019

A comparison of twelve nonoverlap methods to estimate treatment effect in single-subject experimental research

45th Annual Convention of Association for Behavior Analysis International, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 05 Mayıs 2019

Embedded instruction for young children: A systematic review and meta-analysis.

45th Annual Convention of Association for Behavior Analysis International, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 05 Mayıs 2019

Bir mesleki gelişim yaklaşımı: Koçluk [Coaching as a professional development approach]

1st International Conference on Language, Education, and Culture, Girne, Kıbrıs (Kktc), 1 - 05 Eylül 2018

Küçük çocuklarda sosyal-duygusal gelişimi destekleyici stratejiler [Strategies to support social-emotional development in young children].

1st International Conference on Language, Education, and Culture, Girne, Kıbrıs (Kktc), 1 - 05 Eylül 2018

Impact of training plus implementation support on preschool teachers’ use of naturalistic instruction

44th Annual Convention of Association for Behavior Analysis International, San Diago, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 25 Mayıs 2018

Şimdi Haberleri sunuyoruz: Otizm…

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017

Türkiye’de ve Dünyada Özel Eğitimin Öncüleri

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017

Tek denekli araştırmalarda meta analiz ve etki büyüklüğü hesaplamaları.

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017

Preschool Teacher’ Use of Strategies to Support Social-Emotional Competence in Young Children: A Descriptive Study

EDULEARN17 (9th Annual International Conference on Education and New Learning Technologies), Bercolona, İspanya, 3 - 05 Temmuz 2017

Teacher’ Use of Embeded Instruction in Inclusive Preschool Classrooms

EDULEARN17 (9th Annual International Conference on Education and New Learning Technologies), Bercolona, İspanya, 3 - 05 Temmuz 2017

An analysis of active ingredients of individualized education programs developed for children with disabilities in Turkey

9th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, Barcelona, İspanya, 3 - 05 Temmuz 2017

Özel Gereksinimli Çocuklarda Cinsel Eğitime Dair Öğretmen Görüşleri

IX. International Congress of Educational Research, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017

Öğretmenlerin Kaynaştırma Eğitimine Karşı Tutumlarını Etkileyen Faktörler

IX. International Congress of Educational Research, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017

Embedded instruction in early childhood

3. Developmental Disabilities Symposium, Türkiye, 30 Mart - 01 Nisan 2017

Preschool and special education teachers’ use of embedded instruction within ongoing activities.

International Society for the Social Studies Annual Conference, Orlando, FL., Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 24 Şubat 2017

What do turkish teachers know about autism spectrum disorder (ASD)?

International Society for the Social Studies Annual Conference, Orlando, FL., Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 24 Şubat 2017

Individualized education programs for children with disabilities: a component analysis.

International Society for the Social Studies Annual Conference, Orlando, FL., Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 24 Şubat 2017

Investigation of the effects of embedded instruction in elementary school A meta analysis

15th International Primary Teacher Education Symposium, 10 - 12 Mayıs 2016

Investigation of primary school teachers and teacher candidates knowledge and opinions about autism

15th International Primary Teacher Education Symposium, 10 - 12 Mayıs 2016

An open access Turkish web application to use in meta analytic calculations

VIII. International Congress of Educational Research, 05 Mayıs 2015 - 07 Mayıs 2016

Investigating the effectiveness of Bug in Ear technology in teacher preparation A review of literature

10th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 1 - 03 Mayıs 2016

A web based professional development program for teachers of children and students with Autism Spectrum Disorder

10th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 1 - 03 Mayıs 2016

Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda taklit becerileri eğitimi Alan yazın incelenmesi

the 3rd National Interdisciplinary Early Intervention Congress (UDEMKO), 1 - 03 Nisan 2016

Coaching practicum students to use embedded instruction A brief professional development study

10th Biennial Conference on Research Innovations in Early Intervention, 1 - 03 Şubat 2016

Cross cultural validation of DEC Recommended Practices Key stakeholders opinions from Turkey

International Division for Early Childhood Conference, ATLANTA, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 09 Ekim 2015

Using embedded instruction to teach functional skills to a child with autism

International Division for Early Childhood Conference, ATLANTA, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 09 Ekim 2015

Preschool classroom quality in Turkey Findings from a literature review

ECERS Meeting and Conference, Volos, Yunanistan, 25 - 26 Mayıs 2015

Erken çocuklukta gömülü öğretim

III. Child Development and Education Congress (with International Participation and Early Intervention Focus), Ankara, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2015

Turkish pre service teachers knowledge of Autism Spectrum Disorders

International Conference for Autism, Antalya, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2014, ss.8

Non overlap methods for estimating treatment effect in single subject experimental research SSER

30th International Division for Early Childhood Conference, St. Louis, MO, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 09 Ekim 2014, ss.52

Relationships between preschool teachers implementation of embedded instruction and engagement behaviours of young children with disabilities

24th European Early Childhood Education Research Association Conference, Creteil, Fransa, 7 - 10 Eylül 2014, ss.107

Measuring engagement behaviors of young children with disabilities in inclusive early childhood classrooms

24th European Early Childhood Education Research Association Conference, Creteil, Fransa, 7 - 10 Eylül 2014, ss.257-258

Evaluating treatment effect in single subject experimental research A comparison of five nonoverlap methods

9th Biennial Conference on Research Innovations in Early Intervention, San Diego, CA, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 22 Şubat 2014, ss.16

Analyzing single subject experimental research data Visual analysis and effect sizes

International Division for Early Childhood Conference, Minneapolis, MN, Amerika Birleşik Devletleri, 28 - 30 Ekim 2012

Evaluation of web based professional development for teachers of children with autism

Annual Conference of Council for Exceptional Children, Denver, CO, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2012

Evaluating the type and amount of parent talk during IFSP meetings

Conference on Research Innovations in Early Intervention, San Diego, CA, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 25 Şubat 2012, ss.14

Comparison of six nonoverlap methods for effect size calculation in single subject experimental research

Conference on Research Innovations in Early Intervention, San Diego, CA, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 25 Şubat 2012, ss.20

Embedded instruction for early learning Tools for preschool teachers

National Interdisciplinary Early Intervention Congress, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012

The international classification of functioning disability and health Applications in early intervention

International Division for Early Childhood Conference, Washington, Kiribati, 17 - 19 Kasım 2011

Defining and measuring child engagement

International Division for Early Childhood Conference, Washington, Kiribati, 17 - 19 Kasım 2011

Reviewing the evidence base for embedded instruction in early learning

American EducationalResearch Association Annual Conference, New Orleans, LA, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 12 Nisan 2011, ss.355

Theories of literacy development An investigation of literacy practices in Turkey

Annual Conference of the National Association for the Education of Young Children, Anaheim, CA, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Kasım 2010, ss.83

Capturing child engagement in inclusive early childhood classrooms Engagement behavior observation system

International Division for Early Childhood Conference, Kansas City, MO, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Ekim 2010

Coaching preschool teachers on supporting children with disabilities

Annual Meeting of the National Association of School Psychologists, Chicago, IL, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 06 Mart 2010

Embedded Instruction Issues around definition application and effectiveness to support inclusive practices

Annual Meeting of the Division for Early Childhood, Albuquerque, NM, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 18 Ekim 2009

Counting complete learning trials with the embedded instruction observation system

Annual Meeting of the Division for Early Childhood, Albuquerque, NM, 15 - 18 Ekim 2009

Evaluating the quality of individualized goals and objectives for early learning

11th Biennial International Special Education Conference, Alicante, İspanya, 12 - 16 Temmuz 2009

Embedded instruction Reaching consensus on definition and application

11th Biennial International Special Education Conference, Alicante, İspanya, 12 - 16 Temmuz 2009, ss.54

Use of web based courses in special education Influences of learning styles and self regulation

Annual Meeting of Council for Exceptional Children, Seattle, WA, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 04 Nisan 2009, ss.275

Parent implemented storybook reading strategies to increase the literacy skills for preschool children with disabilities

58th Annual National Reading Conference, Orlando, FL, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Aralık 2008, ss.58

Turkish general education teachers willingness to work with children with severe disabilities

33rd Annual TASH Conference, Nashville, TN, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Aralık 2008

Validation of early childhood professional development materials Key dimensions and processes

Annual Meeting of the Division for Early Childhood, Minneapolis, MN, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 29 Ekim 2008

Influence of learning styles and self regulation in web based learning

Annual Meeting of the Florida Council for Exceptional Children, Sarasota, FL, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 25 Ekim 2008

Teachers attitudes toward inclusion integration in Turkey

2nd International Conference on Special Education, Muğla, Türkiye, 18 - 21 Haziran 2008, ss.204

Tools for teachers Validating professional development materials

Conference on Research Innovations in Early Intervention, San Diego, CA, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 23 Şubat 2008, ss.27

Kitap & Kitap Bölümleri

Çoklu yetersizliği olan öğrencilere iletişim becerilerinin kazandırılması.

Çoklu yetersizliği olan çocukların eğitiminde güncel yaklaşımlar, Rakap, Salih, Editör, Vize Yayınevi, Ankara, ss.51-70, 2020

Çocuklarla yapılan araştırmalarda etik

Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2019

Special Educational Needs and Disabilities in Secondary Education (Turkey)

Bloomsbury Education and Childhood Studies, Eryaman Yunus, Teresa Tatto Maria, Menter Ian, Editör, Bloomsbury, London, ss.1-10, 2019

Kapsayıcı eğitim

Özel eğitim 1, O. Cakiroglu, Editör, Ataturk Universitesi Acikogretim Fakultesi Yayinlari, Erzurum, ss.1-15, 2019

Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların eğitimi

Özel eğitim 2 , O. Cakiroglu, Editör, Ataturk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Erzurum, ss.1-15, 2019

Aşama 1 - çocuklar ile araştırmaya hazırlık

Çocuklarla yapılan araştırmalarda etik, Salih Rakap, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.14-35, 2019

Kapsayıcı eğitim ve ekip çalışması/iş birliği

Kapsayıcı eğitim , Salih Rakap,Hasan Gürgür, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.81-108, 2019

Türkiye’de kapsayıcı eğitime yönelik araştırmalar

Kapsayıcı eğitim , Salih Rakap,Hasan Gürgür, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.269-289, 2019

Erken çocukluk döneminde eğitim yaklaşımları ve erken müdahale programları

Erken çocuklukta özel eğitim , S. Yildirim-Dogru, Editör, VİZE AKADEMIK, Ankara, ss.39-69, 2019

Aşama 2 – araştırma deseni

Çocuklarla yapılan araştırmalarda etik, Salih Rakap, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.44-64, 2019

Dezavantajlı çocuklarda gelişim

Eğitim bilimlerinde örnek araştırmalar, A. İşcan, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.175-220, 2018

Özel gereksinimli çocuklar ile fen öğretimi

Erken çocuklukta fen eğitimi, A. Parlak-Rakap, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.427-461, 2018

Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklar için Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme

Eğitim bilimlerinde örnek araştırmalar, A. İşcan, Editör, Nobel Akademik Yayincilik, Ankara, ss.157-174, 2018

Zihinsel ve Gelişimsel Yetersizlikleri Olan Çocuklar

Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi, Rakap Salih,Kalkan Sinan, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.105-139, 2017

Zihinsel ve Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuklar

Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi (Educating Exceptional Children), Rakap Salih, Kalkan Sinan, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.106-137, 2017

Görme Yetersizliği Olan Çocuklar

Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi, Rakap, Salih. Kalkan, Sinan., Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.388-415, 2017

Zihinsel ve gelişimsel yetersizliği olan çocuklar: Tarama, tanılama ve değerlendirme

Zihin yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğu, U. Sahbaz, Editör, Vize , Ankara, ss.39-53, 2017

Tek denekli deneysel araştırma yöntemleri

Uygulamalı davranış analizi , D. Erbas and S. Yucesoy-Ozkan, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.153-212, 2017

Özel gereksinimli çocuklar ve sosyal kurumlar: Hükûmet, mahkemeler ve okullar

Özel gereksinimli çocukların eğitimi , S. Rakap & S. Kalkan, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.31-63, 2017

Hedef davranış tanımlama ve davranışsal amaç yazma

Uygulamalı davranış analizi , D. Erbas and S. Yucesoy-Ozkan, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.37-75, 2017

Özel eğitimde bilimsel dayanaklı uygulamalar

Özel eğitim , V. Aksoy, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.181-211, 2016

Becerileri genelleme öğretimi

Erken çocukluk döneminde sosyal beceri öğretim programı , S. S. Y. Dogru, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.61-74, 2016

Oyun türleri ve çeşitli örnekler

Yaşamın ilk yıllarında oyun: Oyuna çok yönlü bakış , H. G. Ogelman, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.87-112, 2014

Okul öncesi dönemde özel eğitime gereksinim duyan çocuklar ve oyun

Yaşamın ilk yıllarında oyun: Oyuna çok yönlü bakış , H. G. Ogelman, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.333-356, 2014

Professional development in early childhood intervention: Emerging issues and promising approaches.

Early childhood intervention: Shaping the future for children with special needs and their families, Vol. 3. Emerging trends in researcch and practice, C. Groark (Series Ed.) L. Kaczmarek (Vol. Ed.), Editör, Praeger/ABC-CLIO, ss.169-204, 2011

Ansiklopedide Bölümler

Kapsayıcı eğitim (Inclusive Education)

TÜBITAK Yayınları, ss.335, 2022

Metrikler

Yayın

190

Atıf (WoS)

569

H-İndeks (WoS)

11

Atıf (Scopus)

630

H-İndeks (Scopus)

14

Proje

24

Tez Danışmanlığı

4

Açık Erişim

9
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları