Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Öğretmenlerin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarını Düzenlemeye İlişkin Yeterliliklerinin İncelenmesi
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.2, ss.1462-1499, 2023 (Hakemli Dergi)
Determination of Pre-Service Teachers’ Awareness on Green Consumption Concept
International Journal of Education Technology and Scientific Researches
, cilt.6, sa.14, ss.247-280, 2021 (Hakemli Dergi)
The Effects of Outdoor Educational Activities Supported By Prediction - Observation - Explanation in the Teaching of the Living World Unit on Students’ Academic Achievement and Learning Retention
International Journal of Eurasian Education and Culture
, cilt.6, sa.12, ss.461-500, 2021 (Hakemli Dergi)
Sınıf dışı öğretim ile öğrencilerin çevre okuryazarlıklarının geliştirilmesi: Fen bilimleri dersi 7.sınıf “İnsan ve Çevre” ünitesi
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.4, ss.1834-1852, 2020 (Hakemli Dergi)
Akademik Doğa Kampına Yönelik Öğrenci Görüşleri
Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi
, cilt.10, sa.1, ss.178-187, 2020 (Hakemli Dergi)
The Avifauna of Lake Seyfe
TURKISH JOURNAL OF AGRICULTURE: FOOD SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.8, sa.2, ss.484-494, 2020 (Hakemli Dergi)
“İnsan ve Çevre” Ünitesi için Sınıf Dışı Öğretim Uygulamasının Çevre Okuryazarlığı Üzerine Etkisi
Informal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.1-23, 2018 (Hakemli Dergi)
TÜRKİYE’DE SINIF DIŞI EĞİTİM VE TARİHSEL KÖKENLERİ
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.5, sa.9, ss.385-401, 2017 (Hakemli Dergi)
Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalıklarının Belirlenmesi
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.3, sa.5, ss.235-247, 2015 (Hakemli Dergi)
Lisans Öğrencilerinin Kuram (Teori) Kavramını Algılayışları
Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi
, cilt.25, sa.2, ss.35-53, 2008 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
A REVIEW OF GLOBAL CLIMATE CHANGE IN SCIENCE EDUCATION CURRICULUM OF TURKIYE
Cooperation For Climate and Green Deal Symposium, 24 Ekim 2022
Fen Bilimleri Dersi Astronomi Konularının Sınıf Dışı Eğitime Uygunluğunun İncelenmesi
2. Uluslararası 19 Mayıs Yenilikçi Bilimsel Yaklaşımlar Kongresi, Samsun, Türkiye, 27 - 29 Aralık 2019, ss.1047-1054
Sınıf Dışı Eğitim Uygulamalarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100. Yıl Eğitim Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.236-247
Ortaokul Öğrencilerinin Ekolojik Ayak İzlerinin Belirlenmesi Ekolojik Ayak İzimizi Ölçüyoruz Doğaya Sahip Çıkıyoruz
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100. Yıl Eğitim Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, ss.217-225
Fransızca Öğretmenliği Öğrencilerinin Sınıf Dışı Eğitime İlişkin Metaforik Algıları
The 2nd International Black Sea Conference on Language and Language Education, Sinoğ, Türkiye, 21 - 22 Eylül 2018, ss.133-142
Jean-Jacques Rousseau’nun Emile’inde (Bir Çocuk Büyüyor) Doğa, Çevre ve Çevre Eğitimi
The 2nd International Black Sea Conference on Language and Language Education, Sinop, Türkiye, 21 - 22 Eylül 2018, ss.192-201
Ana Sınıfı Çocukları İçin Sınıf Dışı Eğitimle Desteklenen Mıknatıs Etkinliği Örneği
International Outdoor Learning Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2018
Sınıf Dışı Ortamlarda Otantik Öğrenme İle Biyoçeşitlilik Farkındalığı Oluşturma
International Outdoor Learning Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2018
Sınıf Kurallarımız Konusunun Sınıf Dışı Etkinliklerle Öğretilmesi
International Outdoor Learning Symposium, İzmir, Türkiye, 11 Eylül - 14 Ağustos 2018
Learning In Nature
International Forestry and Environment Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 10 Kasım 2017
From Nature to School
International Symposium on Forest Areas and Peri-Urban Forests "Dynamics and challenges", Aghadir, Fas, 3 - 05 Kasım 2016
Mekandışı Eğitim Anlayışııyla Bilim Merkezleri
Uluslararası Katılımılı Türkiye Bilim Merkezleri Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 26 - 27 Mayıs 2012
Çocuğun Doğası ve Öğrenme Ortamı Bilim Merkezlerinde Öğrenme
Uluslararası Katılımlı Türkiye Bilim Merkezleri Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 26 - 27 Mayıs 2012
İlköğretim İkinci Kademe 7. Sınıf Öğrencilerinin Bilimin Doğası Algılamalarında Fosil Avı Etkinliğinin Rolü
IX. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010
İLKÖĞRETİM HAYAT BİLGİSİ, FEN BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÇEVREYE YÖNELİK KAZANIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
IX. FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2010
Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Küresel İklim Değişikliği Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokay, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007
Küresel İklim Değişikliği Konusundaki Kavram Yanılgıları
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007
Evrim Öğretiminde Beş Büyük Kavram Yanılgısı
Biyoloji Eğitiminde Evrim Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 3 - 04 Mayıs 2007
İlköğretim Öğrencilerinin Çevre Sorunlarını Algılamaları
XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006
MEB Tarafından Hazırlanan Fen ve Teknoloji Dersi (4. ve 5. Sınıf) Taslak Program Kitabının Değerlendirilmesi
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005
Evrim Öğretimi ve Bilimin Doğası : Evrim Öğretimi İçin Bir Model Önerisi - Soyağacı (Kladogram) Oluşturma
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005
Hirfanlı Baraj Gölünde Toklumen Köyü Yakınlarındaki Adalarda Üreyen Kuşlar Üzerine Bir Çalışma
3. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, Kırşehir, Türkiye, 3 - 15 Eylül 1997
İç Anadolu Bölgesi Kırşehir İl Sınırında Bulunan Kılıçözü Derersi’nde İlkbahar Kuş Göçleri Üzerine Bir Çalışma
3. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, Kırşehir, Türkiye, 3 - 05 Eylül 1997
Mogan Gölü-Avi Faunası
3. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, Kırşehir, Türkiye, 3 - 05 Eylül 1997
Kitap & Kitap Bölümleri
HAYVANAT BAHÇELERI BOTANIK BAHÇELERI MILLÎ PARKLAR DOĞAL ORTAMLAR
OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI İLKOKUL UYGULAMALARI, Doç. Dr. Bilge Kuşdemir Kayıran Doç. Dr. Melike Özyurt, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK, Ankara, ss.183-221, 2022
Geleneksel Sokak Oyunlarıyla Bilgisayar Bilimi
Pedagojiden Uygulamaya Yansımalar Teknolojinin Öğretim Ortamlarında Kullanımı, Dr. Alper ŞİMŞEK • Dr. Semra FİŞ ERÜMİT, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.94-121, 2022
Araştırma Probleminin Tanımlanması
Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Ebru OĞUZ, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.27-49, 2020
Canlı Merkezli (Biyosentrik) Etik Yaklaşım
Çevre Etiği Temel İlkeleri ve Eğitimi, Doç. Dr. Sibel GÜRBÜZOĞLU YALMANCI, Doç. Dr. Solmaz AYDIN, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., Ankara, ss.107-131, 2019
Biyosensörler
Biyolojide Özel Konular, Prof. Dr. Gülay EKİCİ, Editör, Paradigma Akademi, İstanbul, ss.242-266, 2018
OKUL DIŞI ÖĞRENME
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ- ETKİNLİK VE DERS PLANI ÖRNEKLERİYLE ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ, DAL SİBEL, KÖSE MÜCAHİT, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.242-292, 2017
Epistemoloji, Bilimsel Kavramların Doğası, Bilimsel Bilgi ve Özellikleri
Fen Bilimleri Öğretiminde Bilimin Doğası, Murat Demirbaş, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.55-70, 2016
EPİSTEMOLOJİ, BİLİMSEL KAVRAMLARIN DOĞASI, BİLİMSEL BİLGİ VE ÖZELLİKLERİ
BİLİMİN DOĞASI VE ÖĞRETİMİ, MURAT DEMİRBAŞ, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.55-70, 2013
BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK
EĞİTİM FAKÜLTELERİ İÇİN GENEL ÇEVRE BİLİMİ, VAHDETTİN SEVİNÇ, Editör, MAYA AKADEMİ, Ankara, ss.103-123, 2009
FAUNA VE TANIMI
EĞİTİM FAKÜLTELERİ İÇİN GENEL ÇEVRE BİLİMİ, VAHDETTİN SEVİNÇ, Editör, MAYA AKADEMİ, Ankara, ss.75-101, 2009