Rönesans resminin plastik anlayışının güzel sanatlar eğitimi bölümlerindeki resim atölye derslerine katkısı


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ENGİN ÜMER

Danışman: Ata Yakup Kaptan

Özet:

Bu çalışmada Rönesans resminin plastik anlayışının Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümlerindeki resim atölye derslerine katkısı araştırılmıştır. ?Plastik anlayış? ifadesi bir dönemin sanatının arka planındaki düşünsel ve estetik birikimleri içeren derin bir olgudur. Bu nedenle Rönesans ve günümüz sanat eğitiminin plastik anlayışı sanat tarihi ve estetik alanları içerisinde ele alınmıştır. Her iki sanat eğitimi arasındaki farklar gösterilmeye çalışılmış, bu farklar ile birlikte resim atölye derslerinin belirlenmiş içeriklerinde ve işleyişlerinde Rönesans resminin plastik anlayışının katkısı ortaya koyulmuştur.Rönesans sanatı ve Rönesans resminin plastik anlayışı gibi geniş bir konunun bu çalışmada tamamen ele alınması zor olacağından bu dönemin önemli sanat fikirleri ve sanattaki değişimleri konu edilmiştir. Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü resim atölye derslerinden ağırlıklı olarak öğrencinin plastik elemanları öğrendiği birinci sınıf derslerine yer verilmiştir.Çalışmada, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümlerindeki resim atölye derslerinin nasıl ve hangi nitelikleriyle Rönesans resminden yaralandığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu yararlanmanın niteliğinin ne olduğu gösterilmeye çalışılarak buna neden olan tarihsel ve kültürel zorunluluklara değinilmiş ve ortaya çıkan sonuçlarla ile birlikte resim atölye derslerinde Rönesans resminden nasıl yararlanılabileceği önerilmiştir.Çalışma, literatür taraması şeklinde gerçekleşmiştir.Anahtar Kelimeler: Rönesans, Rönesans sanatı, Rönesans resminin plastik anlayışı, güzel sanatlar eğitimi, sanat eğitimi, resim öğretimi, resim atölye dersleri