MEB ortaöğretim görsel sanatlar dersi atölye donanımları ve bir atölye uygulaması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ŞEBNEM İNAN

Danışman: Ata Yakup Kaptan

Özet:

Öğrenim mekânlarının fiziki yapısı ve donanımları öğrencilerin yaratıcılıklarını, derse olan ilgilerini ve isteklerini arttırdığı, öğrenciyi derse karşı motive ettiği düşünülmektedir. Bu anlamda Görsel Sanatlar dersi için atölyelerin fiziki yapısı ve donanımları öğrenci için büyük bir önem taşımaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Görsel Sanatlar dersi eğitim programına göre birçok uygulamalı sanat alanını içinde barındıran Görsel Sanatlar dersinin gerektiği gibi işlenebilmesi için Ortaöğretim kurumlarında öğrencilerin rahatlıkla çalışabilecekleri, bir atölye mutlaka bulunması gerektiği düşünülmektedir. Araştırmada; Ortaöğretim kurumlarında Görsel Sanatlar dersi için atölye donanım ve mekân gereklilikleri ele alınmış ve bu konuda ülkemizde ve yurt dışındaki çalışmalar araştırılmış, eksiklikler, yapılan çalışmalar ve olması gerekenler tartışılmıştır. Ortaöğretim kurumlarında Görsel Sanatlar dersi için atölye mekân ve donanımlarının önemi ve nasıl olması gerektiğini örnek bir atölye proje uygulamasıyla da açıklamak amaçlanmıştır. Atölye donanımlarının ve ortamının Görsel Sanatlar dersi için gerekli ve önemli olduğunun anlaşılması ve pratikte uygulamaya geçilmesi öğrencilerde, derse olan ilgi ve isteğini arttıracaktır öğretmenler ise Görsel Sanatlar dersini olması gerektiği gibi işleme fırsatı bulacaklardır.