Dramanın ilköğretim birinci kademe öğrencilerine yönelik resim-iş derslerinin uygulanmasındaki önemi üzerine bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2006

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: FATMA KÜÇÜK

Danışman: Ata Yakup Kaptan

Özet:

82 ÖZET DRAMANIN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK RESİM-İŞ DERSLERİNİN UYGULANMASINDAKİ ÖNEMİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Hazırlayan : Fatma KÜÇÜK Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Ocak -2006 Danışman : Yrd. Doç. Dr. Ata Yakup KAPTAN Bu araştırmada ilköğretim 1. kademe resim-iş derslerinde drama uygulanmasında karşılaşılan sorunlar irdelenmiştir. Bir yöntem olarak dramanın daha etkili ve verimli kullanılması amaçlanmıştır. Araştırma 8 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde giriş, problem, alt problemler, araştırmanın amacı, araştırmanın önemi, sayıltılar, sınırlılıklar ve tanımlar bulunmaktadır. İkinci bölümde, yöntem, evren ve örneklem verileri toplama araçları, verilerin çözümü bulunmaktadır. Üçüncü bölümde, ilköğretim 1. kademe öğrencilerinin resim-iş öğretimi ve gelişim evreleri bulunmaktadır. Ayrıca ilköğretim 1. kademe öğrencilerinde bilişsel ve sosyal gelişim, dramanın çocuk gelişimine etkisi, ilköğretim birinci kademede görsel sanat eğitimi, ilköğretim birinci kademe öğrencilerinin çizgisel gelişimi yer almaktadır. Dördüncü bölümde, dramanın tarihi gelişimi ve eğitimde kullanım alanları, tanımlar, dramanın ilköğretim birinci kademe öğrencilerine yönelik resim-iş derslerinin uygulanmasındaki önemi, resim-iş eğitimi ve drama, tarihi gelişimi, eğitimde kullanım alanları, sanat eğitimi ve drama bölümleri bulunmaktadır. Beşinci bölümde, resim-iş dersinin, genel amaçları, ilköğretimde resim-iş dersinin önemi ve resim-iş öğretiminde kullanılan yöntem ve görüşler bulunmaktadır.83 Altıncı bölümde, bulgular, örnek ders işlenişi ve yapılan çalışmalar, çalışmaların incelenmesi, sınıf öğretmenlerine uygulanan anketin değerlendirilmesi yer almıştır. Yedinci bölümde,tartışma ve yorum, sonuç ve öneriler, özet, abstract, kaynakça ve eklere yer verilmiştir. Sonuç, sınıf öğretmenlerine yapılan anket, 10-11 yaş grubu çocuklarla yapılan çalışmalar ve yapılan araştırmalara bağlı kalınarak yazılmıştır. Ekte jüri ve enstitü onayı, sınıf öğretmenlerine yapılan anket ve anket onayı yer almaktadır. Anahtar Kelimeler Eğitim Drama Yöntem Sosyal Gelişim Bilişsel Gelişim