ORİGAMİ ÇALIŞMALARININ BİREY VE TOPLUM AÇISINDAN ÖNEMİNE İLİŞKİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ


Creative Commons License

ÜNAN Z.

Turkish Studies - Educational Sciences , cilt.14, sa.4, ss.1841-1860, 2019 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Evrensel bir sanat kabul edilen origami, yediden yetmişe herkesinuğraşı olan sayılı faaliyetlerden biridir. Origami, tarihsel süreç içindefarklı meslek grubundan insanların elinde gelişim gösterirken aynızamanda bu insanların kendi mesleklerinde farkındalık oluşturmasınave topluma katkı sağlamalarına vesile olmuştur. Bu nedenledir ki; birbireyin, bireysel gelişimi, mesleğinde farkındalık oluşturma ve toplumsalsorunlara dair çözüm üretmede origami sanatından faydalanılabilmesisebebiyle farklı ülkeler eğitim ve öğretimde origamiye yer vermiştir.Değişik kurum ve kuruluşlarda görev alarak ülkemizin geleceğine yönçizecek üniversite öğrencilerinin origami çalışmalarının birey ve toplumaçısından önemine ilişkin görüşlerini bilmek origami çalışmalarınınülkemizde yaygınlaştırılması açısından önem arz etmektedir. Bubağlamda bu araştırmada, geleceğimizi emanet edeceğimiz üniversiteöğrencilerinin origami çalışmalarının bireysel gelişime, meslektefarkındalık oluşturmaya ve toplumsal sorunlara çözüm üretmedekatkısının neler olabileceğine ilişkin görüşlerini ortaya koymakamaçlanmıştır. Bu araştırma nitel araştırma yaklaşımı kapsamındatamamlanmıştır. Araştırmada kullanılan veriler, Türkiye’nin kuzeyindeyer alan bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 80 öğrencinin,araştırmacı tarafından hazırlanan, 9 açık uçlu soruya verdikleriyanıtlardan elde edilmiştir. Veriler toplandıktan sonra nitel veri analizyöntemlerinden biri olan betimsel analiz yöntemi kullanılarak verileranaliz edilmiştir.Araştırma bulgularına göre; origami çalışmaları bireysel gelişimekatkısı bakımından ele alındığında; üniversite öğrencilerinin hayalgücünü geliştirme, yaratıcılığı artırma, matematik zekayı geliştirme vemutlu olmanın önemini kavramaya yönelik olumlu katkılar sağladığınoktasında hemfikir oldukları görülmektedir. Origaminin meslektefarkındalık oluşturmaya ilişkin katkısı genel anlamda üç kategoridedeğerlendirilmiştir. Bunlar bireyin mesleği sahiplenmesi, meslektekibaşarısı ve çalışma ortamındaki meslek arkadaşları veya öğrencilerledoğru iletişim kurabilmedir. Origami çalışmalarının toplumsal sorunlaradair katkısı ise toplum içinde mutlu olabilmeyi prensip haline getirme,toplumsal davranış kazanma, sosyal sorumluluk bilinci geliştirme vekültürel etkileşime açık olma olarak belirtilmiştir. Çalışmada bukavramsal çerçeve ile origami çalışmalarının birey ve toplum açısındanönemine ilişkin tartışma ve planlanan araştırmalara ışık tutmasıbakımından sonuç ve öneri kısımlarına yer verilmiştir.
The origami, which is considered a universal art, is one of the few activities that everyone is engaged in. While origami has made progress in the hands of people from different professions within the historical process, it has also helped people raise awareness in their own professions and contribute to society. That is why; various countries give place to origami in education and training in order to take advantage of origami in individual development, creating awareness in profession and producing solutions for social problems. Acknowledging importance of origami studies of university students who will shape the future by taking charge in various public institutions in terms of individuals and the society is important to spread the origami studies in our country. In this context, in this research, it is aimed to reveal the opinions of the university students to whom we will entrust our future about the contribution of origami studies to individual development, creating awareness in profession and to finding solutions for social problems. In this study, qualitative method was used. The data used in the study was obtained from the responses given by 80 students studying at a state university located in the north of Turkey to 9 open ended questions prepared by the researcher. After collecting data, by using descriptive method, one of the qualitative data analysis methods, data were analyzed.. According to the research findings; when origami studies are handled in terms of their contribution to individual development, it is seen that university students agree that it provides positive contributions to improving imagination, creativity and mathematical intelligence and understanding the importance of being happy. Origami's contribution to creating awareness in profession has been evaluated in three categories in general. These are; embracing profession, individuals’ success in profession and establishing right communication with colleagues or students in the working environment. The contribution of origami studies to social problems is stated as making it a rule to be happy within the society, gaining social behavior, developing awareness of social responsibility and being open to cultural interaction. Within this conceptual framework, in the study conclusion and recommendation sections have been given place to provide an insight for discussions and planned researches on the importance of origami studies for the individual and the society