Değişik Fakültelerdeki Öğrencilerin Sabır Eğilimlerinin Araştırılması


Creative Commons License

ERMİŞ E., İMAMOĞLU O.

OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, cilt.13, sa.19, ss.263-280, 2019 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu çalışmanın amacı değişik fakültelerdeki öğrencilerin cinsiyet, eğitim gördüğü alan ve bedensel aktif olma durumuna göre sabır eğilimlerinin araştırılmasıdır. Üniversite öğrencisi 825 kişiye ait sabır ölçeği ve davranış değişim basamakları anketleri değerlendirmeye alınmıştır. İstatistiksel işlemlerde t-testi, tek yönlü varyans analizi ve LSD testleri kullanılmıştır. Cinsiyete göre toplam sabır puanları kadınlarda 36,81 ve erkeklerde 39,22 puandır. Cinsiyete göre kişiler arası sabır, uzun süreli sabır ve kısa süreli sabır alt ölçek puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<0,05, p<0,001). Erkeklerin puanlarının daha yüksek olması daha sabırlı olduklarını düşündürmektedir. Eğitim görülen alana göre kişiler arası sabır ve toplam sabırda anlamlı bir farklılık bulunurken (p<0,05) uzun süreli sabır ve kısa süreli sabır alt ölçek puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (p>0,05). Davranış değişim basamaklarına göre kişiler arası sabır, uzun süreli sabır ve kısa süreli sabır alt ölçek puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<001). Egzersiz yapma oranı yükseldikçe sabır eğilimi artmaktadır. Sonuç: Öğrencilerin cinsiyete göre kişiler arası sabır, uzun ve kısa süreli sabır değişmektedir. Eğitim görülen alana göre kişiler arası sabır değişirken kısa ve uzun süreli sabır değişmemiştir. Ayrıca bedensel olarak aktif olma durumuna göre ise sabır eğilimleri değişmiştir. Bedensel aktif olma sabır eğilimlerini pozitif olarak etkilemiştir. Öğrencilerin sportif aktivitelere günlük yaşamlarında yer vermeleri veya bedensel olarak aktif olmalarının sağlanması önerilmektedir.
This study aims to examine patience predisposition of students studying in different faculties in terms of gender, fields they are studying in and their states of being physically active. Patience Scale and Behaviour Change Steps Inventory of 825 university students were assessed. T test, one way ANOVA and LSD tests were used in statistical analyses. Total patience scores were 36.81 in women and 39.22 in men. Significant difference was found between interpersonal, long term and short term patience sub-dimension scores in terms of gender (p<0,05, p<0,001). Higher scores of male students showed that they were more patient. While significant difference was found between interpersonal and total patience scores in terms of field of study (p<0,05), no statistically significant difference was found between interpersonal, long term and short term patience sub-dimension scores (p>0,05). Significant difference was found between interpersonal, long term and short term patience sub-dimension scores in terms of behaviour change steps (p<001). Patience predisposition was found to increase as the rate of doing exercise increased. Conclusion: Interpersonal, long term and short term patience of students were found to differ in terms of gender. While interpersonal patience was found to differ in terms of field of study, short and long term patience were not found to differ. Patience predisposition was also found to differ in terms of being physically active. Being physically active was found to have positive influence on patience predisposition. It is recommended for students to include sportive activities in their daily lives or to be physically active.