Okul Öncesi Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Kaynaştırmaya Yönelik Görüşlerinin Karşılaştırılması


Creative Commons License

AKMAN B., MERCAN UZUN E., YAZICI D. N.

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.14, sa.1, ss.96-114, 2018 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin ve okul öncesi öğretmen adaylarının kaynaştırmayayönelik görüşlerinin incelenmesidir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılarak desenlenenaraştırmada çalışma grubunu maksimum çeşitlilik örneklemesine göre seçilen 30 okul öncesi öğretmeni ve 30okul öncesi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri içerik analiziyle analiz edilmiş olup, analizlersonucunda okul öncesi öğretmen ve öğretmen adaylarının kaynaştırmayı genellikle özel gereksinimli çocuklarıngenel eğitim sınıflarında eğitim alması olarak tanımladıkları, kaynaştırmanın birçok açıdan yararı olduğu gibidezavantajı olduğunu düşündükleri noktalar olduğunu düşündükleri, kaynaştırmanın başarılı olabilmesi içinuygun etkinlikler hazırlayabilecekleri, sınıfta fiziki düzenlemeler yapabilecekleri, diğer çocukları ve aileleribilgilendirebilecekleri belirlenmiştir. Bulgular ilgili alanyazın ışığında tartışılmış olup, sonuçlara paralel olaraköneriler getirilmiştir.
The purpose of this study is to examine the views of the pre-school teachers and preservice teachers about the inclusion. The study group which was designed by using case study of qualitative research methods is constituted of 30 preschool teachers and 30 preservice preschool teachers who were selected according to the maximum diversity sample. The analyses of the research were done by content analysis and the results of the analyses showed that pre-school teachers and preservice teachers are more likely to be involved in the process of integrating, generally speaking, that special needs children are defined as receiving education in general education classes, and that inclusion is, in many respects, beneficial. They can make physical arrangements in the class, inform other children and their families. Findings have been discussed in the light of related literature and suggestions have been made in parallel with the results.