Klinik Öncesi Bir Grup Diş Hekimliği Öğrencilerinin DentalTravmaya Yaklaşımı: Bir Anket Çalışması


ÖZMEN B., kaya z., YILMAZ S., zehra h.

Selcuk Dental Journal, cilt.8, sa.3, ss.703-707, 2021 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 8 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2021
  • Dergi Adı: Selcuk Dental Journal
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.703-707
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Amaç: Ebeveynlerin ve öğretmenlerin dental travmalarayaklaşımlarını değerlendiren çalışmalar mevcuttur, fakat dentaltravma konusunda eğitim almamış diş hekimliği öğrencilerinindental travmalara yaklaşımları henüz değerlendirilmemiştir. Buçalışmada dental travma eğitimi almamış klinik öncesi dişhekimliği öğrencilerinin dental travma bilgi düzeylerininölçülmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntemler: Bu çalışmaya bir diş hekimliği fakültesindedental travma eğitimi almamış ve ankete katılmayı kabul edenbirinci, ikinci ve üçüncü sınıf diş hekimliği öğrencileri dahil edildi.Öğrencilerin dental yaralanmalara yaklaşımlarınındeğerlendirilebilmesi için daha önce uygulanmış ve geçerliliğibulunan anketler modifiye edilerek kullanıldı. On iki soru içerenbir anket, doldurmaları için öğrencilere verildi. Sonuçlar yüzdeolarak hesaplandı. Verilerin analizinde Ki-kare testi kullanıldı. Bulgular: 364 öğrenciden 277’si ankete katılmayı kabul etti. Bu öğrencilerden 108’i (% 39) birinci sınıf, 85’i (% 30.7) ikinci sınıf ve84’ü (% 30.3) üçüncü sınıftı. Sadece 55 (% 19.8) öğrenci dentalyaralanmalar hakkında bilgi sahibiydi. Bu öğrencilerden 31’ibilgiyi diş hekiminden almıştı. Öğrencilerin % 56.7’si avulse daimidişi reimplante edeceğini, % 63.9’u süt dişini reimplanteetmeyeceğini belirtti. Öğrencilerin % 29.6’sı avulse bir dişintaşınmasında süt tercih ederken % 23.4’ü taşıma için tükürük yada ağız içerisini önerdi. Sonuç: Diş hekimliği öğrencileri genellikle travmatik dentalyaralanmalar hakkında doğru yaklaşımlara sahiptir fakat bazıyanlış ve eksik bilgileri de vardır.
Background: There are studies evaluating the approach ofparents and teachers to dental traumas, but dentistry studentswho have not been trained in dental trauma have not beenevaluated yet. The aim of this study was to evaluate knowledgeand attitudes of pre-clinical dental students who have notreceived dental trauma training, regarding to the dental trauma. Methods: This study included first, second and third gradedentistry students who did not receive dental trauma training at adentistry faculty and agreed to participate in the survey. In orderto evaluate students' approaches to dental injuries, previouslyapplied and valid questionnaires were modified and used. Aquestionnaire containing twelve questions was given to thestudents to fill. The results were calculated as a percentage. Chi square test was used to analyze the data. Results: 277 students from 364 agreed to participate in aquestionnaire, of these 108 (39 %) were in first grade, 85 (30.7 %)were in second grade and 84(30.3 %) were in third grade. Only55 (19.8 %) subjects had received knowledge about dentalinjuries, with 31 of them being instructed by a dentist. 56.7 % ofthe students chose to reimplant an avulsed permanent tooth but63.9 % of the students not preferred to reimplant an primarytooth. 29.6 % of the students preferred milk for transporting anavulsed tooth and 23.4 % suggested to transport in saliva ormouth. Conclusion: Dental students generally had a right approachabout traumatic dental injuries but they had got some false andincomplete knowledge.