Journal of emerging economies and policy (Online), cilt.6, sa.2, ss.368-381, 2021 (Hakemli Dergi)
Sürdürülebilir tüketim, günümüzün ve geleceğin önemli konularından biridir. Çünkü
sürdürülebilir bir doğa ve toplum, sürdürülebilir tüketim alışkanlığıyla ilişkilidir. Günümüz
tüketicilerinin sürdürülebilir tüketimle ilgili daha duyarlı oldukları söylenebilir. Doğaya,
çevreye ve hayvanlara olan farkındalıklar artmıştır. Dolayısıyla evcil hayvanı olan tüketici
sayısında da artış olmuştur. Evcil hayvan ürünleri ise giderek büyüyen bir pazardır. Bu
çalışmanın amacı, evcil hayvan sahiplerinin sürdürülebilir tüketim davranışlarını, evcil
hayvanı olmayan tüketicilerle karşılaştırmaktır. Bu amaçla kolayda örnekleme yöntemi ile
ulaşılan 475 tüketicinin anketi değerlendirmeye alınmıştır. Anketler yüz yüze ve online olarak
yürütülmüştür. Elde edilen bulgulara göre, evcil hayvanı olan tüketicilerin, evcil hayvanı
olmayan tüketicilere göre sürdürülebilir tüketim eğilimleri daha yüksektir. Bu sonuca göre
sürdürülebilir pazarlama faaliyetleri yapan işletmeler, pazar bölümlendirmede evcil hayvan
sahiplerini özellikle dikkate almalıdırlar. İlgili literatürde evcil hayvanı olan tüketicilere
yönelik sınırlı sayıda araştırma olduğu görülmektedir. Bu çalışma araştırma konusu itibariyle
ulusal literatürde ilk yapılmış çalışma olması açısından önem taşımaktadır
Sustainable consumption is one of the important issues of today and the future. Because a
sustainable nature and society are associated with sustainable consumption habits. It can
be said that today's consumers are more sensitive about sustainable consumption.
Awareness of nature, environment and animals has increased. Therefore, there has been an
increase in the number of consumers with pets. Pet products are a growing market. The aim
of this study is to compare the sustainable consumption behaviors of pet owners with
consumers who do not have pets. For this purpose, questionnaires of 475 consumers reached
by convenience sampling method were evaluated. Surveys were conducted face-to-face and
online. According to the findings, consumers with pets have higher sustainable consumption
tendencies than consumers without pets. According to this result, businesses that carry out
sustainable marketing activities should pay particular attention to pet owners in market
segmentation. In the relevant literature, it is seen that there are limited studies on consumers
with pets. This study is important in terms of being the first study in the national literature
in terms of its research subject.