Tıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Sağlam Çocuk İzlemi Hakkındaki Bilgi Düzeylerinin Değerlendirilmesi


Creative Commons License

Yılmaz M., Şahin M. K.

Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi, cilt.6, sa.2, ss.216-223, 2021 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 6 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2021
  • Doi Numarası: 10.26453/otjhs.845731
  • Dergi Adı: Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.216-223
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Amaç: Bu çalışmada son sınıf tıp öğrencilerinin sağlamçocuk izlemi hakkındaki bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi ve eğitim ihtiyaçlarının saptanması amaçlanmıştır.Materyal ve Metot: Tanımlayıcı tipteki bu çalışmaya01.02.2018 ile 01.09.2019 tarihleri arasında eğitim gören145 son sınıf tıp öğrencisi katılmıştır. Sistematik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında anketformu kullanılmıştır. Ankette yaş, cinsiyet, medeni durum,pediatri stajı alma durumu ve sağlam çocuk izlemi ileilgili 21 adet bilgi değerlendiren soru bulunmaktadır.Bulgular: Çalışmaya aile hekimliği stajını yapmakta olan80’i (%55,2) kadın, 65’i (%44,8) erkek olmak üzere toplam 145 kişi katılmıştır. Katılımcıların yaş ortalaması24,2±1,36 yıl idi. 86’sı (%59,3) pediatri stajını yapmış,56’sı (%40,7) henüz pediatri stajını yapmamıştı. Bilgidüzeyini ölçmeye yönelik olan 21 sorunun toplam puanı21 olarak değerlendirildi. Katılımcılar ortalama 7,32±2,63puan aldı. Cinsiyet, medeni durum ve pediatri stajı yapmaile sağlam çocuk izlemi hakkındaki bilgi düzeyleri arasında istatistiksel bir fark saptanmamıştır.Sonuç: Katılımcılar sağlam çocuk izlemi ile ilgili bilgisorularının ortalama olarak sadece üçte birini biliyordu vetam puan alan yoktu. Ayrıca pediatri stajı yapmak ile deortalama puanlarda bir artış görülmedi. Sağlam çocukizlemi ile ilgili eğitim ihtiyacının olduğu net olarak ortayakonmuştur
Objective: This study aimed to evaluate interns' level of knowledge about well-child care visits and determine their educational needs. Materials and Methods: 145 last-year medical students from 01.02.2018 to 01.09.2019 participated in this descriptive study. A systematic sampling method was used. A questionnaire form was used to collect data. The questionnaire includes 21 questions evaluating information about well-child care visits and age, gender, marital status, pediatric internship status. Results: A total of 145 people, 80 women (55.2%) and 65 men (44.8%), participated in the study. The mean age of the participants was 24.2±1.36 years. 6 (59.3%) of them completed their internship in pediatrics, 56 (40.7%) of them did not do a pediatrics internship yet. The total score of 21 questions aimed to measure the level of knowledge was evaluated as 21. The mean score of the participants was 7.32 ± 2.63. Conclusions: There was no statistically significant difference between gender, marital status, and internship in pediatric and knowledge about well-child care visits. On average, the participants knew only one-third of the information questions about well-child care visits and did not receive a full score. Also, there was no increase in average scores with an internship in pediatrics. It is demonstrated that there is a need for education regarding well-child care visits