Fen Eğitiminde Web 2.0 Araçları


Ergun M.

Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Yaklaşımlar, Devrim Akgündüz, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.143-163, 2019

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Mesleki Kitap
  • Basım Tarihi: 2019
  • Yayınevi: Anı Yayıncılık
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.143-163
  • Editörler: Devrim Akgündüz, Editör
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Dijital yerliler olarak adlandırılabilecek günümüz öğrencileri hayatlarının her evresinde gerek okulda gerekse okul dışında bilgi ve iletişim teknolojileri ile etkileşmektedir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanıldığı ortamların giderek artması içinde bulunduğumuz yüzyılda kullanıcılarını zorunlu bir dönüşüme doğru yönlendirmektedir. Bir taraftan 21. yüzyıl becerileri bir taraftan teknolojinin sürekli gelişmesi son yıllarda sıklıkla karşılaşılan Web 2.0 teknolojileri kavramını karşımıza çıkarmaktadır. Basit bir internet kullanıcısının bir geliştiriciye dönüşmesine imkân veren bu araçlar sahip olunan güncel teknolojilerin sınırlarını zorlamaktadır. Gelişen teknolojiler ile Web 2.0 araçlarının kullanıcılara sağladığı olanakların her alanda artmasının bir sonucu olarak öğrenme-öğretme sürecinde de bu araçlar kullanılmaya başlanmıştır. Web 2.0 teknolojileri sahip olduğu potansiyel avantajlar sayesinde 7’den 77’ye herkes tarafından yaygın olarak kullanılmasına imkân sağlanmaktadır. 

Bu bölümde Web 2.0 teknolojilerinin neler olduğundan, nasıl sınıflandırıldıklarından, sınıflandırılmalarındaki amaçlardan, hem öğrenci hem öğretmen için avantajlarından, sınırlılıklarından ve fen eğitiminde nasıl kullanılabileceğinden söz edilmiştir. Dersinde bu teknolojileri kullanmak isteyen fen öğretmenlerine rehber niteliğinde farklı alanlardan örnekler verilmiştir. Bir ders planı içerisinde kendisine yer bulabilecek Web 2.0 araçlarının derste kullanımıyla ilgili kontrol listesi verilerek öğretmenin amacına ulaşmasında yardımcı olacak basamaklar önerilmiştir.