Fen Bilgisi Eğitiminde Probleme Dayalı Öğrenmenin Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Akademik Başarı ve Yaratıcı Düşünme Becerilerine Etkisinin İncelenmesi


YAMAN S., YALÇIN N.

Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.5, sa.2, ss.107-121, 2005 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu çalışmanın amacı, probleme dayalı öğrenme (PDÖ) yaklaşımının, sınıf öğretmenliği adaylarının ve akademik başarı ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmedeki etkisini incelemektir. Araştırma, kontrol gruplu yarı deneysel yöntemle yapılmıştır. Çalışma Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi’nde yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini, ilköğretim sınıf öğretmenliği anabilim dalında fen bilgisi laboratuarı dersini alan 220 ikinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Deney grubunda 105, kontrol grubunda ise 115 öğretmen adayı yer almıştır. Toplanan veriler, nicel yöntemlerle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, PDÖ yaklaşımının öğretmen adaylarının akademik başarı ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmede geleneksel yöntemlerden daha etkili olduğunu göstermektedir. Ayrıca PDÖ yaklaşımının, fen derslerinde öğrencilerin akademik başarı ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmede başarılı bir şekilde uygulanabileceği söylenebilir.
The purpose of this research was carried out to explore the effects of problem-based learning approach (PBL) in developing academic achievement and creativity thinking skills of prospective teachers’. The research design was quasi-experimental method with control group. The study was conducted at the Gazi Educational Faculty, Gazi University in Turkey. Two hundred twenty secondary class students taking a required “Science Laboratory Course” in the pre-service elementary teacher department participated in the study. In the experimental group there were 105 and in the control group there were 115 students. The data obtained in this study have been analyzed by quantitative methods. Results show that PBL approach is more effective than traditional education in order to develop prospective teachers’ academic achievement and their creative thinking skills. In addition, it may be claimed that to successfully implement PBL in science classes to improve academic achievement and creative thinking skills.