SPOR BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE FARKLI FAKÜLTELERDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SOSYALLEŞME VE MUTLULUK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ


Creative Commons License

DOĞAN E., Yılmaz A. K., KABADAYI M., MAYDA M. H.

Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.0, sa.22, ss.403-411, 2018 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu Araştırmanın amacı, Spor bilimleri öğrencileri ile farklı fakültelerde okuyanöğrencilerin sosyalleşme ve mutluluk düzeylerinin incelenmesidir. Araştırmaya OndokuzMayıs Üniversitesi Yaşar Doğu Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 114 ve diğerfakültelerde öğrenim gören 152 gönüllü öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarakŞahan (2007) tarafından geliştirilen sosyalleşme ölçeği ile Hills ve Argyle (2002)tarafından geliştirilen Oxford mutluluk ölçeği kullanılmıştır. Bulgular incelendiğindecinsiyet, fakülte ve düzenli spor yapma durumları değişkenlerinde gruplar arasıistatistiksel anlamlılık bulunurken (p<0,001), diğer değişkenlerde farklılığa rastlanmadı(p>0,005). Sonuç olarak düzenli sporun ve fakülte farklılıklarının sosyalleşmeyietkilemediği ancak mutluluk bakımından farklı sonuçlar ortaya koyduğu tespit edildi.
The purpose of this study is to analyze socialization and happiness levels of students in Sports Sciences Faculty and other faculties. 114 Ondokuz Mayıs University Yaşar Doğu Faculty of Sport Sciences students and 229 students from other faculties participated voluntarily. Socialization scale by Şahan (2007) and Oxford Happiness Scale by Hills and Argyle (2002) were used. While statistically significant difference was found between gender, faculty and doing regular sport between groups (p<0,001), no difference was found in other variables (p>0,005). It was found that regular sports and faculty did not influence socialization, but gave different results in terms of happiness.