Şehir Markası Oluşturma Süreci ve Bir Marka Şehir Olarak Samsun'un İncelenmesi


Creative Commons License

Özden A. T., Bulut Y.

Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.5, sa.1, ss.1-21, 2019 (Hakemli Dergi)

Özet

Mevcut çalışma, Samsun’un markalaşması sürecinde hangi aşamada olduğunu anlamak amacıyla şehrin ileri gelenlerinin algıları ve ortak bilincini incelemeye yönelik gerçekleştirilmiş, ilgili birimlerin bilgi ve düşüncelerine ulaşılmaya çalışılmıştır. Çalışmada Samsun şehrinin markalaşma sürecine şahit olmuş, bu konuda etkin rol almış veya alması muhtemel yedi kişi ile standartlaştırılmış açık uçlu görüşme yapılmıştır. MÜSİAD, SAGİD, SAMİKAD, TÜMSİAD, SAMSİAD, SAMGİAD başkanları ve Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı ile yapılan görüşmelerde, herkesin ortak bir fikir etrafında toplandığı ancak birbirleri ile bu fikirlerini paylaşmadıkları, henüz markalaşma için bir başlık atılmadığı gibi, herkesin bu konuda farklı bir algı ve bilgiye sahip olduğu gözlemlenmiştir. Bu çalışmada, şehir markalaşması ve şehir pazarlaması değerlendirmesi sonrasında araştırmanın yöntemi ve elde edilen bulgular ayrıntılı olarak sunulmuş, Samsun şehrinin markalaşma sürecinde yapılabilecekler ayrıntılı olarak ele alınmıştır. 

The present study was conducted to examine the perceptions and collective consciousness of the leading people in Samsun province to find out at which level of branding process the province is in and the information and thoughts of the related units were gathered. In the study, standardized open-ended interviews were conducted with seven people who witnessed the branding process of Samsun province, who played an active role or who are likely to play an active role in this process. In  interviews conducted with the presidents of MÜSİAD, SAGİD, SAMİKAD, TÜMSİAD, SAMSİAD, SAMGİAD and Samsun Metropolitan Municipality Mayor, it was observed that everyone gathered around a common idea; however, they did not share these ideas with each other; and in addition to the fact that there was no headline for branding yet, everyone had a different perception and information on the issue. In this study, following city branding and city marketing assessments, the method and results of the study were given in detail and the things which can be done during the process of branding were discussed in detail.