Tarımsal Ekonomi ve Politika Geliştirme Enstitüsü Müdürlüğü (TEPGE)., Ankara, 2015
Günümüzde yayım kavramı basitçe iletişimi ifade etmektedir; ancak yayım genel olarak insanların
doğru karar vermelerine yardımcı olmak için bilinçli bir şekilde bilgi, teknoloji ve yeniliklerin
paylaşımını sağlayan bir bilim dalı, eğitimsel süreç ve/ya hizmettir. Yayımın temel prensip ve
metotlarının temeli iletişim alanına dayanmakta ve kırsal kesimin tüm alanlarına uygulanabilmektedir.
Hatta günümüzde yayımın prensip ve metotları gerek gelişmiş gerekse gelişmekte olan ülkelerde
sadece tarımda değil; halk sağlığı, toplum kalkınması, gençlik, çocuk ve kadınların eğitimi, açlık,
yoksulluk, uyuşturucu ve AIDS ile mücadelelerde, çevre ve doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimi,
sosyal sermaye, örgütlenme ve iletişim ağı oluşturma gibi hem kırsal hem de kentsel alanlarda yaygın
olarak kullanılmaktadır. Bu yüzden yayımın başta iletişim olmak üzere birçok bilimsel alan ile
doğrudan ilişkisi bulunmaktadır. Bu sözlüğün amacı yayım ile ilgili kullanılan kavramların
anlamlarını ortaya koymaktır. Bu amaçla yayım ile ilgili danışmanlık, iletişim, yenilik, bilgi, sistem,
sosyal ağlar, araştırma, psikoloji, sosyoloji, kalkınma konularındaki temel kavram, metot ve teoriler
ortaya konulmuştur. Bu sözlüğün hedef kitlesini ise hem akademik olarak yayım bilim dalında çalışan
akademisyen ve yayım eğitimiyle ilgili öğrenciler hem de uygulamada kamu ve özel sektörde yayım
ve danışmanlık alanıyla ilgili kişiler oluşturmaktadır.
Anahtar kelimeler: yayım, danışmanlık, haberleşme, yenilik, sistem, enformasyon, ağ.