Yayım Sözlüğü


Demiryürek K.

Tarımsal Ekonomi ve Politika Geliştirme Enstitüsü Müdürlüğü (TEPGE)., Ankara, 2015

  • Yayın Türü: Kitap / Mesleki Kitap
  • Basım Tarihi: 2015
  • Yayınevi: Tarımsal Ekonomi ve Politika Geliştirme Enstitüsü Müdürlüğü (TEPGE).
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Günümüzde yayım kavramı basitçe iletişimi ifade etmektedir; ancak yayım genel olarak insanların doğru karar vermelerine yardımcı olmak için bilinçli bir şekilde bilgi, teknoloji ve yeniliklerin paylaşımını sağlayan bir bilim dalı, eğitimsel süreç ve/ya hizmettir. Yayımın temel prensip ve metotlarının temeli iletişim alanına dayanmakta ve kırsal kesimin tüm alanlarına uygulanabilmektedir. Hatta günümüzde yayımın prensip ve metotları gerek gelişmiş gerekse gelişmekte olan ülkelerde sadece tarımda değil; halk sağlığı, toplum kalkınması, gençlik, çocuk ve kadınların eğitimi, açlık, yoksulluk, uyuşturucu ve AIDS ile mücadelelerde, çevre ve doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimi, sosyal sermaye, örgütlenme ve iletişim ağı oluşturma gibi hem kırsal hem de kentsel alanlarda yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu yüzden yayımın başta iletişim olmak üzere birçok bilimsel alan ile doğrudan ilişkisi bulunmaktadır. Bu sözlüğün amacı yayım ile ilgili kullanılan kavramların anlamlarını ortaya koymaktır. Bu amaçla yayım ile ilgili danışmanlık, iletişim, yenilik, bilgi, sistem, sosyal ağlar, araştırma, psikoloji, sosyoloji, kalkınma konularındaki temel kavram, metot ve teoriler ortaya konulmuştur. Bu sözlüğün hedef kitlesini ise hem akademik olarak yayım bilim dalında çalışan akademisyen ve yayım eğitimiyle ilgili öğrenciler hem de uygulamada kamu ve özel sektörde yayım ve danışmanlık alanıyla ilgili kişiler oluşturmaktadır. Anahtar kelimeler: yayım, danışmanlık, haberleşme, yenilik, sistem, enformasyon, ağ.