TÜRKİYE'DE TURİZM PAZARLAMASI KONUSUNDA YAZILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İÇERİK ANALİZİ YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ: 1990-2016


İNCE M., GÜL H., BOZYİĞİT S.

Manas Journal of Social Studies, cilt.6, sa.5, ss.113-130, 2017 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 6 Sayı: 5
  • Basım Tarihi: 2017
  • Dergi Adı: Manas Journal of Social Studies
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.113-130
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Turizm sektörü, hem istihdam hem de gelir yaratma açısından önemli bir sektör olup kalkınmaya katkı sağlamaktadır. Bu katkının sürdürülmesinde, turizme yapılan yatırımlar, turistlerin gereksinimlerinin karşılanması ve tanıtım önemli bir rol oynamaktadır. Bu nedenle de, turizm alanyazınında turizm pazarlamasının ayrı bir yeri bulunmaktadır. Turizm pazarlaması önem arz eden bir konu olduğu için, bu araştırmanın amacı, Türkiye'de turizm pazarlaması konusunda yazılan lisansüstü tezleri inceleyerek tezlerin özelliklerini ve bu tezlerde kullanılan araştırma yöntemlerini ortaya çıkartmaktır. Araştırmanın kapsamını YÖK'ün ulusal tez merkezinde yer alan turizm pazarlaması konusunda 1990-2016 yılları arasında yazılmış 177 lisansüstü tez oluşturmaktadır. Bu tezlerden elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi kullanılarak sayısallaştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, turizm pazarlaması konusunda en çok tez 2015 yılında yazılmıştır. Tezlerin büyük çoğunluğu yüksek lisans tezidir, Türkçe yazılmıştır ve Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı'ndan çıkmıştır. En çok tez yazılan üniversiteler Gazi ve Balıkesir Üniversiteleri'dir. Tezlerde en çok nicel araştırma yöntemi kullanılmış, veriler anket yoluyla toplanmış ve frekans analizi, ANOVA, T testi ve betimsel istatistikler uygulanmıştır
Tourism sector which is an important sector for employment and creating source of income, contributes to the improvement. The investment to tourism, covering the requirements of tourists and advertisement have important roles to continue this contribution, therefore, tourism marketing is important for the literature of tourism. Since the marketing of tourism is an important fact, the aim of this research is to find out the features of the thesis and the research methods of this thesis which are written on tourism marketing in Turkey. The range of the research is 177 graduate thesis which are written on tourism marketing in CHE’s e between 1990 and 2016.The data which are taken from this thesis are digitized by using content analysis method. According to the research results,most thesis are written on tourism marketing in 2015 and most of them are written as graduate thesis at tourism management departments of universities. The universities which have written most thesis on tourism marketing are Gazi University and Balıkesir University. The quantitative research method is mostly used in thesis and the datas are taken by using questionnaire and frequency analysis, ANOVA, T-test and descriptive statistics are used