FENBİLGİSİ EĞİTİMİNDE LABORATUVARDA KARŞILAŞILAN GÜÇLÜKLERİN SAPTANMASI


Creative Commons License

Karaca Yalçın A.

MILLI EGITIM, cilt.34, sa.170, ss.1-7, 2006 (Scopus)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 34 Sayı: 170
  • Basım Tarihi: 2006
  • Dergi Adı: MILLI EGITIM
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Scopus, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.1-7
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Adresli: Evet

Özet


dergipark.org.tr

FENBİLGİSİ EĞİTİMİNDE LABORATUVARDA KARŞILAŞILAN GÜÇLÜKLERİN SAPTANMASI

Aysun KARACA, Safak ULUÇINAR, Arzu CANSARAN
Milli Eğitim Dergisi 34 (170), 1-7, 2006
Bu çalışmada, Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları dersinin, Fen öğretimindeki önemi, uygulamadaki aksaklıklar ve yapılması gerekenler, denek öğrenciler tarafından cevaplandırılan bir anket çalışmasının sonuçlarına göre tartışılmıştır. Problemin daha çok, laboratuvar koşullarının, materyallerin, ders saatlerinin yetersizliğinden ve ayrıca laboratuvarda güvenli çalışma tekniklerinin yeterince anlatılmamasından kaynaklandığı anlaşılmıştır. Bu araştırmanın denekleri, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Amasya Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmenliği programında okuyan ve 2002-2003 eğitimöğretim döneminde “Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları”dersini alan toplam 187 öğrencidir
In this study, the importance of the Science Laboratory Applications course in science teaching, the problems in the application and the things to be done are discussed according to the results of a survey study answered by the subject students. It has been understood that the problem is mostly caused by the lack of laboratory conditions, materials, class hours and also the lack of safe working techniques in the laboratory. The subjects of this research are 187 students studying in Ondokuz Mayıs University Amasya Education Faculty Science and Mathematics Teaching program and taking the "Science Laboratory Applications" course in the 2002-2003 academic year.