Hemşirelik Bölümü Son Sınıf Öğrencilerinin ‘Cinsel Yönelimler ve Cinsiyet Kimlikleri’xx Konusuna Bakışlarının İncelenmesi: ’xxBenim Çocuğum’xx Filmi


Creative Commons License

Soner G., Altay B.

IV. Uluslararası Sağlık Kültür sempozyumları. Uluslararası Sağlık, Toplum ve Kültür Sempozyumu, Amasya, Türkiye, 7 - 10 Mart 2019, cilt.1, ss.400

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Amasya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.400
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin ‘Cinsel Yönelimler ve Cinsiyet Kimlikleri' konusuna bakış açılarını incelemektir. Bu araştırma, 2017-2018 Güz Döneminde, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü’nde öğrenim gören, çalışmaya katılmaya gönüllü 37 lisans son sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma desenlerinden olgubilim-içerik analizi kullanılan çalışmanın öncesinde araştırmacı tarafından ‘Cinsel Yönelimler ve Cinsiyet Kimlikleri' konulu bir sunum gerçekleştirilmiş sonrasında ise konu ile ilgili bir belgesel olan ‘Benim Çocuğum’ filmi izlettirilmiştir. Öğrencilerden alınan ifadeler bilgi, farkındalık, empati olmak üzere üç başlıkta incelenmiştir. Yapılan analiz sonucunda öğrencilerin, cinsel yönelimler ve cinsiyet kimlikleri toplumunkinden farklılık oluşturan bireylere bakışlarına olumlu bir katkı sağladığı görülmüştür. Öğrenciler sunum ve film gösterimi ile konu ile ilgili yanlış bilgilerinin düzeldiğini, bu bireylere yönelik olumsuz bakış açılarının azaldığını ve bu bireylere yönelik farkındalık kazandıklarını belirtmişlerdir. Bu çalışmanın sonucunda hemşirelik öğrencilerinin ilgili konu ile ilgili sunum ve belgesel gösterimin ardından bu bireylere yönelik bakışlarında olumlu bir değişimin geliştiği saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Belgesel ve gerçeklere dayalı filmler, cinsel Yönelim, cinsiyet Kimliği, hemşirelik Öğrencileri