Tıp eğitiminde bir seçmeli program: İşitme Engelli Bireylerle İletişim ve Türk İşaret Dili


MIDIK Ö., BAŞAR F., EMİRZEOĞLU M., ALAYLI G., SARISOY G., GÜNBEY E., ...Daha Fazla

Marmara Medical Journal, cilt.29, sa.1, ss.14-22, 2016 (Scopus) identifier identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 29 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2016
  • Doi Numarası: 10.5472/mmjoa.2901.03
  • Dergi Adı: Marmara Medical Journal
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Scopus, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.14-22
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Amaç: Bu çalışmanın amacı, tıp öğrencileri için uygulanan İşitme Engelli Bireylerle İletişim ve Türk İşaret Dili seçmeli program çıktılarını paylaşmaktır. Gereç ve Yöntem: Öğrenci geri bildirimleri 10 başlık altında 21 önermeden oluşan bir anket kullanılarak toplandı. Öğrenci başarısı, teorik ve beceri sınav sonuçlarıyla, program başarısı ise portfolyo yazılarıyla değerlendirildi. Veri analizinde niceliksel ve niteliksel betimleyici analiz kullanıldı. Bulgular: Öğrencilerin programa genel olarak verdikleri puanların ortalaması 10 üzerinden 8,53±0,88'dir. Öğrenciler bloğun yetkinlik alanı olarak profesyonelliğe katkısını 8,45±1,64, tıbbi bilgi ve anlayışa katkısını 7,72±1,66, klinik becerilere katkısını 7,92±1,99 ile üst düzey becerilere katkısını 8,09±1,52 olarak ifade ettiler. Öğrencilerin blok sonunda sınav sonuç ortalamaları 88,39±0,76'dır. Programın en önemli çıktısı Türk İşaret Dili'ni öğrenmek oldu. Sonuç: Bulgularımız, programın öğrenme üzerine olumlu etkisi olduğunu göstermekte ve öğrenci geri bildirimleri programın sürekliliğini gerekli kılmaktadır.
Objective: The aim of this study is to present the outcome of theCommunication with Hard of Hearing People and Turkish SignLanguage elective program which is implemented for medicalstudents.Materials and Methods: Feedback from the students wascollected using a questionnaire of 21 statements under 10 headings.Student success was evaluated by theoretical and skill examinationresults and program success was evaluated by portfolio essays. Inthe data analysis, descriptive qualitative and quantitative analysiswas used.Results: The mean overall score given to the program bythe students was 8.53±0.88 out of 10. The students expressed the contribution levels of the block to the competence areasof professionalism as 8.45±1.64, to medical knowledge andunderstanding as 7.72±1.66, to clinical skills as 7.92±1.99 and tohigh-level skills as 8.09±1.52. The average of the block assessmentscores of the students was 88.39±0.76 at the end of the block. Themost significant output of the program was learning Turkish SignLanguage.Conclusion: The findings of this study show that the effect ofthe program on learning was highly positive and student feedbackwas encouraging for continuity of the program.