Algı Yönetimi Aracı Olarak Twitter Kullanımına İlişkin Siyasal Bir Analiz


Creative Commons License

Ceng E.

Erciyes İletişim Dergisi, cilt.5, sa.4, ss.663-689, 2018 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 5 Sayı: 4
  • Basım Tarihi: 2018
  • Doi Numarası: 10.17680/erciyesiletisim.419956
  • Dergi Adı: Erciyes İletişim Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.663-689
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada, Twitter’ın mecliste grubu bulunan siyasi partiler ve liderleri tarafından 7 Haziran 2015 Genel Seçimlerinde kullanımı, algı yönetimi ve sosyal medya ilişkisi bağlamında incelenmektedir. Çalışma ile sosyal medya ve Twitter’ın siyasi partiler tarafından yapısal özellikleri noktasında kullanımının ve söylem biçimlerinin algı yönetimi açısından öneminin ortaya konulması hedeflenmektedir. Bu amaçla, 7 Haziran 2015 Genel Seçimlerine katılan dört partinin (AK Parti, CHP, HDP, MHP) genel başkanları ve MYK üyesi siyasi kişilerinin 1 Mayıs - 10 Haziran tarihleri arasındaki 3757 tweeti nitel ve nicel içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışmada, Twitter’ın algı yönetiminde önemli bir iletişim aracı olarak geleneksel siyasal iletişim araç ve yöntemlerine göre avantajlar taşıdığı, ancak siyasiler tarafından bu mecranın işlevsel olarak kullanılmadığı sonucuna varılmıştır. Çalışma, siyasilere yapacakları siyasal iletişim çalışmalarında Twitter’ı algı yönetimi çerçevesinde nasıl etkin kullanacakları konusunda farkındalık oluşturmakta ve öneriler sunmaktadır.