Erciyes İletişim Dergisi, cilt.5, sa.4, ss.663-689, 2018 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada, Twitter’ın mecliste grubu bulunan siyasi partiler ve liderleri tarafından
7 Haziran 2015 Genel Seçimlerinde kullanımı, algı yönetimi ve sosyal medya ilişkisi
bağlamında incelenmektedir. Çalışma ile sosyal medya ve Twitter’ın siyasi partiler
tarafından yapısal özellikleri noktasında kullanımının ve söylem biçimlerinin algı
yönetimi açısından öneminin ortaya konulması hedeflenmektedir. Bu amaçla, 7
Haziran 2015 Genel Seçimlerine katılan dört partinin (AK Parti, CHP, HDP, MHP) genel
başkanları ve MYK üyesi siyasi kişilerinin 1 Mayıs - 10 Haziran tarihleri arasındaki
3757 tweeti nitel ve nicel içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışmada,
Twitter’ın algı yönetiminde önemli bir iletişim aracı olarak geleneksel siyasal
iletişim araç ve yöntemlerine göre avantajlar taşıdığı, ancak siyasiler tarafından bu
mecranın işlevsel olarak kullanılmadığı sonucuna varılmıştır. Çalışma, siyasilere
yapacakları siyasal iletişim çalışmalarında Twitter’ı algı yönetimi çerçevesinde nasıl
etkin kullanacakları konusunda farkındalık oluşturmakta ve öneriler sunmaktadır.