Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersinde öğrencilere problem çözme
becerisi kazandırma sürecinin değerlendirilmesidir. Bu araştırma Balıkesir’in Bandırma ilçesinde
bulunan 34 sınıf öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan sınıf
öğretmenlerinin belirlenmesinde olasılığa dayalı olmayan örnekleme yöntemlerinden biri olan
kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden biri
olan özel durum çalışmasına göre tasarlanmıştır. Bu araştırmada verilerin elde edilmesinde yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada, görüşme formundan elde edilen
verilerin analiz sürecinde içerik analizi kullanılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda; sınıf
öğretmenlerinin problem çözme sürecinde en sık problemi tanımlama, bilgi toplama, geçici çözüm
yolları üretme, en uygun çözüm yolunu uygulama basamaklarını kullandıkları tespit edilmiştir.
Ayrıca öğrencilere problem çözme becerileri kazandırmak amacıyla daha çok deney etkinliği ve
proje ödevi yaptırdıkları; problem çözme çalışmaları esnasında sınıfta küme ve U sınıf oturma
düzenlerini kullandıkları anlaşılmaktadır. Bununla birlikte problem çözme becerisi kazandırmak
için sıklıkla probleme dayalı öğrenme modeli ve deney yöntemini kullandıkları ortaya konmuştur.
Bu sonuçlardan hareketle; hizmet içi eğitimlerle sınıf öğretmenlerinin, öğrencilerin problem
çözme becerisini geliştirmeye yönelik etkinlik hazırlama becerilerinin geliştirilmesi önerilmiştir.
The aim of this research is to evaluate the process of primary school teachers to gain problem
solving skills to students in science lesson. This research was carried out with the participation of
34 primary school teachers in Bandırma district of Balıkesir. One of the non-probability sampling
methods, easy to reach case sampling, was used in determining the classroom teachers
participating in the research. The research was designed according to the special case study,
which is one of the qualitative research designs. In this research, semi-structured interview form
was used to obtain the data. In the research, content analysis was used in the analysis process of
the data obtained from the interview form. As a result of this research; the steps most frequently
used by primary school teachers in the problem solving process; defining the problem, collecting
information, generating temporary solutions, applying the most appropriate solution; The most
common activities used by primary school teachers to improve students' problem solving skills is
experimental activity and project assignment; the most frequently used seating arrangement
primary school teachers in order to improve students' problem solving skills are cluster
arragement and U-class seating arragement; It was determined that the most frequently used
models and methods of primary school teachers to improve students' problem solving skills are
experimental method and problem based learning model. Based on these results; With in-service
trainings, it has been suggested that primary school teachers develop their skills in preparing
activities to improve students' problem solving skills.