Coğrafya bölümü ve coğrafya eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin ekonomik coğrafya ile ilgili güncel bilgilere ilişkin yeterlilik durumları


TOMAL N.

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.0, sa.13, ss.84-95, 2007 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Eğitim ve öğretimde güncellik ilkesine özen gösterilmesi, öğrencilerin derse olan ilgilerini artırır. Bu duruma bağlı olarak da öğrencilerin ders başarıları artar. Yüksek öğretim coğrafya bölümü ve coğrafya eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin gördükleri ekonomik coğrafya derslerinde, güncel bilgileri ne kadar öğrendiklerini ortaya koymak amacıyla bu çalışma yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, coğrafya bölümü öğrencilerinin ekonomik coğrafya ile ilgili güncel bilgileri yeterince öğrenemedikleri saptanmıştır. Ekonomik coğrafya ile ilgili temel kitaplarda yer alan güncel bilgilerin yetersizliği, öğretim elemanlarının bu bilgilerin öğretimine yaklaşımları ve öğrencilerin gazete, dergi vb. süreli yayınları takipteki isteksizlikleri gibi etkenler bu olumsuz durumun ortaya çıkmasına neden olarak gösterilebilir.
Paying attention to the principle of actuality in education will stimulate students' interest in the lesson, which enables them to be more successful. This study has been carried out in order to establish to what extent the students could learn up-to-date knowledge in “Economic Geography Courses” at University. The results of the investigation suggest that students in Geography Department could not get sufficient knowledge about actuality related to Economic Geography. This unfavourable situation may result from insufficient information in major text books about actuality, the attitudes of teaching staff towards teaching actuality and students’ disinterest in following the newspapers, magazines and other periodicals.