Bağımsız Türkiye Partisi, Demokrasi ve Atılım Partisi, Gelecek Partisi, Memleket Partisi ve Zafer Partisi’nin Medya Analizi


özdemir m.

Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, cilt.25, sa.44, ss.491-520, 2023 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Türkiye’de kurulan siyasi partilerden Bağımsız Türkiye Partisi, Demokrasi ve Atılım Partisi, Gelecek Partisi, Memleket Partisi ve Zafer Partisi’nin medya ve söylem analizi yapılmaktadır. Çalışmanın amacı beş muhalefet partisinin sosyal medya kullanımında ne seviyede olduğunu tespit etmektir. Çalışma literatür taramasından, partilerin resmi internet sitelerinin incelenmesinden, parti liderlerinin ve sözcülerinin söylem analizlerinden ve partilerin sosyal medya analizinden oluşmaktadır. Çalışmada partilerin medya analizi yapılırken tamamen özgün bir yöntem kullanılmış olup partilerin google araması, youtube, facebook, ınstagram, twitter, linkedIn, flickr, apple uygulaması, resmi internet siteleri, spotify gibi farklı uygulamalar esas alınmıştır. Çalışmada partilerin sosyal medya çözümlemeleri, izdüşümleri ve durumları analiz edilmektedir. Çalışma sonucunda söylem analizinde partilerin bir program ile öne çıktıkları tespit edilmiştir. Söz konusu olan beş partinin halka ve seçmene ulaşma noktasında sosyal medyadan yararlandıkları ve sosyal medyayı aktif bir şekilde kullandıkları görülmektedir.
Media and discourse analyzes of the Independent Turkey Party, Democracy and Progress Party, Future Party, Country Party and Victory Party, which are among the political parties established in Turkey, are made. The aim of this study is to determine the level of social media usage of the five opposition parties. This study consists of literature review, examination of the official websites of the parties, discourse analyzes of party leaders and spokespersons, and social media analysis of parties. In the study, a completely original method was used in the media analysis of the parties and different applications such as google search of the parties, youtube, facebook, ınstagram, twitter, linkedIn, flickr, apple application, official websites, spotify were taken as basis. In addition in the study, the social media analysis, projections and situations of the parties are analyzed. As a result of the study, it was determined that the parties came to the fore with a program in the discourse analysis. It is seen that the five parties in question benefit from social media and actively use social media to reach the public and voters.