İKİNCİ DÜNYA SAVAŞI YILLARINDA TÜRKİYE'DE KARABORSACILIK (The black marketing in Turkey during the World War II)


Özkan M. S., Temizer A.

THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH, cilt.2, sa.9, ss.319-325, 2009 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 2 Sayı: 9
  • Basım Tarihi: 2009
  • Dergi Adı: THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Index Islamicus, MLA - Modern Language Association Database, Index Copernicus, Sobiad Atıf Dizini
  • Sayfa Sayıları: ss.319-325
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Türkiye kinci Dünya Savaı'na katılmadıı halde, savaın uluslararası ekonomik koullarından büyük

ölçüde etkilenmitir. Savaın yarattıı ortam nedeniyle gıda maddelerine olan talep artarken üretim ve ithalat ise

azalmıtır. Devletin de sava nedeniyle bazı gıda maddelerine el koyması ve halkın gereksiz yere stok yapması

karaborsacılıı tetiklemitir. Devlet tarafından alınan bir takım önlemler yetersiz kalınca sava boyunca

karaborsacılık etkili olmutur.

Turkey was affected to a large extent on the international economic scale though she did not join the

World War II. The product and import was diminished while the necessities of food supply were rising because

of the war conditions. The black marketing has been triggered since the people unnecessarily stocked the

foodstuffs and the state monopoly over the food reserves. The black marketing was influential so that reason of

the state prevention measures for foodstuffs was inadequate.