Doç.Dr. Murat Gürel


Devlet Konservatuvarı, Türk Müziği Bölümü

Türk Sanat Müziği Anasanat Dalı


Araştırma Alanları: Türk Musıkisi

E-posta: murat.gurel@omu.edu.tr
İş Telefonu: +90 362 312 1919 Dahili: 4778
Web: https://avesis.omu.edu.tr/murat.gurel
Posta Adresi: Kalkancı Mah. Atatürk Bul. Omü Güzel Sanatlar (OMÜ İlkadım) Kampüsü, OMÜ Devlet Konservatuarı, Kat 2, Oda No: K202, İlkadım / SAMSUN 

Biyografi

    Doçent Doktor Murat GÜREL

    Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Türk Müziği Bölümü, Samsun

    muratgurel_academic Instagram hesabı

    * 32 farklı ülkede Türk Müziği etkinlikleri gerçekleştirdi.

    * Uluslararası platformda keman resitalleri verdi, atölye çalışmaları yürüttü, seminer sunumları gerçekleştirdi ve topluluk konserlerinde yer aldı.

    4 ayrı uluslararası (transcultural) projede yürütücü olarak görev yaptı.

    * 30 adet uluslararası atölye çalışması gerçekleştirdi.

    * Akademik kariyerine Keman ile Türk Müziği İcracılığı-Eğitimciliği, Transkripsiyon-İcra Analizi ve Türk Müziği Nazariyatı alanlarında devam etmektedir.⠀⠀


    BİYOGRAFİ

    6 Nisan 1987 tarihinde doğdu. 2001-2005 yılları arasında  Bursa Büyükşehir Belediye Konservatuarı'nda Erdinç ÇELİKKOL’dan Türk Müziği Nazariyatı, Usül Bilgisi, Repertuvar, Ses Eğitimi dersleri aldı ve aynı yıllarda konservatuvarda keman derslerine başladı.


    2005 yılında Bursa Büyükşehir Belediye Konservatuvarı’ndan mezun oldu. Aynı yıl Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı lisans programına başladı. 2005-2009 yılları arasında Batı müziği üzerine keman eğitimi alırken, Türk müziği üslubu ile keman icracılığı çalışmaların devam etti.


    2011 yılında Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı'nda “Keman Eğitiminde Kullanılan Süsleme Tekniklerinin Türk Müziği Keman İcrasındaki Uygulama Biçimi ve Buna Yönelik Alıştırmaların Oluşturulması” adlı teziyle yüksek lisans programını tamamladı.
     
    2011 yılında Gazi Üniversitesi, Türk Müziği Devlet Konservatuvarı, Çalgı Eğitimi Bölümü’nde öğretim görevlisi kadrosuyla göreve başladı.
     
    2016 yılında Gazi Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Türk Müziği Anabilim Dalı’nda "Nubar Tekyay'ın Keman Taksimlerinin Tahlili" adlı tezi ile doktora programını tamamladı.
     
    T.C. Başbakanlık Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı katkılarıyla, "Vefatının 300. Yılında Buhurizade Mustafa Itri Efendi” adlı albüm çalışmasında keman icracısı olarak yer aldı.
     
    32 ülke 45 şehirde akademik etkinlikler gerçekleştirdi.

    İngiltere (Cambridge, Bristol, Bath), Hollanda (Amsterdam), İtalya (Roma, Frosinone), Portekiz (Lizbon), Letonya (Riga), Estonya (Tallinn), Avusturya (Viyana), Yunanistan (Nikoleika), Romanya (Timisoara) ve Türkiye'de (Bursa, Eskişehir) üniversite davetleri ve uluslararası müzik festivalleri kapsamında keman resitalleri verdi.

    Topluluk konserleriyle Güney Kore (Seoul), Çin (Pekin, Şanghay), İngiltere (Bristol, Bath), İspanya (Barcelona), Avusturya (Viyana), Almanya (Berlin), Yunanistan (Selanik), Romanya (Mecidiye, Bükreş, Köstence, Braila), Makedonya (Üsküp, Ohrid) ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde (Gazimağusa) ülkemizi temsil etti.
     
    Yurt dışında İngiltere (Liverpool), İtalya (Frosinone), Gürcistan’da (Batum) ve yurt içinde Ankara, İstanbul, Eskişehir'de gerçekleşen sempozyumlarda davetli konuşmacı olarak yer aldı.
     
    Çin (Pekin) China Conservatory’de "Çin Türk Kültür Yılı Etkinlikleri 2013" kapsamında Türk müziğinde keman çalgısının kullanımına yönelik atölye çalışması düzenledi.
     
    Portekiz (Lizbon) Escola Superior De Musica De Lisboa,  Estonya (Tallin) Estonian Academy of Music and Theatre ve Romanya (Timisoara) The West University of Timisoara’da lisans-lisansüstü programı öğrencilerine-öğretim elemanlarına Türk müziğinde keman icracılığı ve “Anadolu Edvar Geleneği” yaklaşımıyla Türk müziği nazariyatı dersleri verdi, atölye çalışmaları yaptı.
     
    “Bir Cümlede Makam-Anadolu Edvar Geleneği” adıyla İTÜ Türk Müziği Devlet Konservatuvarı’nda seminer ve atölye çalışmaları gerçekleştirdi.
     
    “Murat Gürel Keman Sınıfı Konseri” etkinlikleri kapsamında öğrencileriyle Ankara, Eskişehir ve Samsun'da konserler verdi.
     
    2017-2018 yılları arasında T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından görevlendirilerek ortaokul 5, 6, 7 ve 8.sınıflar için tarihte ilk defa uygulanan "Seçmeli Keman Dersi" öğretim programının tamamını hazırladı.
     
    2018-2019 yılları arasında Gazi Üniversitesi, Türk Müziği Devlet Konservatuvarı'ndaki görevinin yanı sıra davetli öğretim elemanı olarak Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı Türk Müziği Bölümü’nde Makam Kuramı-Okumaları, Çalgı Eğitimi (keman) ve Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Müzik Eğitim Anabilim Dalı’nda Çalgı Eğitimi (keman) derslerini yürüttü.

    2018-2019 yılları arasında Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı bünyesindeki “Anadolu Makam” Türk müziği topluluğunda keman icracısı olarak yer aldı.

    2019 yılında, İngiltere Bath Spa University ve University of Bristol tarafından davet edildi. Bu kurumlarda lisans, yüksek lisans ve doktora programlarında dersler verdi, keman resitali, atölye çalışması ve seminer etkinleri gerçekleştirdi.

    İngiltere, University of Bristol tarafından "extraordinary teacher/scholar" olarak tanımlandı.

    2019 yılında Avustralya, Melbourne, Monash University’de davetli konuşmacı olarak konferanslar verdi.

    2019 yılında Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Türk Müziği Bölümü'ne öğretim üyesi kadrosuyla atandı.

    Hindistanlı besteci Sandeep BHAGWATI ve Özbekistanlı besteci Jakhongir SHUKUR’a ait yeni müzik eserlerinin İTÜ, MIAM stüdyo kayıtlarında ve konserlerinde keman-ses icracısı olarak yer aldı.
     
    Uluslararası Avrupa Araştırma Konseyi projesi (ERC) kapsamında İTÜ, MIAM ses kayıt stüdyosunda “Türk Müziğinde Keman” konulu 2 saatlik detaylı anlatım ve icra kayıtları yaptı.
     
    Transkripsiyon çalışmaları İspanya (Barcelona) ve İstanbul’da Hezarfen Ensemble tarafından seslendirildi.
     
    4 farklı uluslararası projede görevine devam etmektedir.

    2017 yılından bu yana uluslararası “Beyond East and West: Developing and Documenting an Evolving Transcultural Musical Practice” Avrupa Araştırma Konseyi projesi (ERC) kapsamında Türkiye, İngiltere, Almanya ve Amerika'daki akademisyen/sanatçılara İTÜ, Müzik İleri Araştırmalar Merkezi’nde (MIAM) transkripsiyonlarıyla icra tavrı üzerine atölye çalışmaları gerçekleştirmekte ve “Anadolu Edvar Geleneği” yaklaşımıyla Türk müziği nazariyatı dersleri vermektedir.

    2020 yılından bu yana Hindistan/Kolkata ve İstanbul "Goethe Institut" ev sahipliğinde Hindistan, Almanya ve Türkiye ortaklı, uluslararası "Beethoven Eastern Variations" projesinde araştırmacı ve keman icracısı olarak yer almaktadır.

    - 2022 yılından bu yana Kanada merkezli, uluslararası "SOUNDINGS, Assemblies of Listenings and Voices Across the Souths​" projesi kapsamında; Kanada, Hindistan, Almanya, Hollanda, Brezilya, Avusturya, İsviçre, İsveç, Vietnam ve Güney Afrikalı akademisyenlerle birlikte proje ana komitesinde yer almakta ve proje yürütücülüğü yapmaktadır.

    2023 yılı itibariyle uluslararası "The Mosaics of Turkish Makam Music (Türk Makam Müziğinin Mozaikleri)" projesinde koordinatör-yürütücü olarak görev yapmaktadır.

    2022 yılından bu yana yeni müzik (transcultural contemporary music) topluluğu *Hezarfen Ensemble’da keman icracısı olarak yer almakta ve kültürlerarası-geleneklerarası müzik çalışmaları yapmaktadır.

     *Hezarfen Ensemble Üyeleri: Amy Salsgiver (Perküsyon), Bülent Özbek (Ney), Cem Önertük (Flüt), Erdem Şimşek (Bağlama), Kıvanç Fındıklı (Klarnet), Murat Gürel (Keman), Müge Hendekli (Piyano), Neva Özgen (Kemençe), Ozan Evrim Tunca (Çello), Özcan Ulucan (Keman), Ulrich Mertin (Viyola), Uğur Önür (Kabak Kemane).

    2022 yılında, üyesi olduğu yeni müzik topluluğu Hezarfen Ensemble ile birlikte Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası şefi Cem’i Can DELİORMAN şefliğinde “yeni müzikte makam” temasıyla İngiltere, Bristol "Yeni Müzik Festivali"nde keman icracısı olarak yer aldı. İlgili konser BBC Radyo 3'te yayınladı.

    2022 yılında, uluslararası "SOUNDINGS, Assemblies of Listenings and Voices Across the Souths" projesi kapsamında Almanya, Berlin Sanat Akademisi'nde (Akademie Der Künste) 
    Türk müziği keman resitali, atölye çalışması ve seminer etkinlikleri gerçekleştirdi.

    2023 yılında gerçekleştirilen uluslararası "Rast Music Congress"te Amerika, İngiltere, Azerbeycan, Gürcistan ve Türkiye'den 11 akademisyen ile "Uluslararası Danışma ve Yönetim Kurulu Üyesi" (International Advisory & Executive Board Member) olarak görev yaptı.

    2023 yılında 
    "The Mosaics of Turkish Makam Music (Türk Makam Müziğinin Mozaikleri)" projesi Avrupa turnesi kapsamında; "İngiltere, Bath, Bath Spa University", "Yunanistan, Selanik, University of Macedonia",  "İspanya, Barcelona, Taller De Músics, Escola Superior D'estudis Musicals" ve "Avusturya, Viyana, Yunus Emre Enstitüsü'nde" keman resitalleri, topluluk konserleri, stüdyo kayıtları gerçekleştirdi ve Türk müziği üslubunda keman icracılığı, makam, transkripsiyon ve süsleme teknikleri konularında atölye çalışmaları yaptı.

    2023 yılında dünyanın en iyi üniversiteleri arasında ilk üçte yer alan İngiltere, University of Cambridge, Müzik Bölümü’nün davetiyle keman resitali ve atölye çalışmaları gerçekleştirdi.

    2023 yılı itibariyle Kanada merkezli kültürlerarası müzik topluluğu 'Ensemble Śabdagatitāra'da keman icracısı olarak yer almaktadır.

    2022 yılında Üniversitelerarası Kurul (ÜAK) tarafından "DOÇENT" ünvanı aldı.

    Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı yönetim kurulu üyesidir.

    Lisans ve lisansüstü programlarında Keman, Türk Müziği Nazariyatı ve Repertuvar derslerini yürütmektedir.

    Akademik kariyerine 
    Keman ile Türk Müziği İcracılığı-Eğitimciliği, Transkripsiyon-İcra Analizi ve Türk Müziği Nazariyatı alanlarında devam etmektedir.

    Türkçe öğretmeni Nurdan GÜREL ile evlidir. Duru (2019) adında bir kız çocuğu vardır.


     Murat GÜREL YouTube kanalında yer alan videolardan bazıları


    1) GÜREL'in yürütme komitesinde yer aldığı, uluslararası "SOUNDINGS – Assemblies of Listenings and Voices Across the Souths" projesi tanıtım filmi

    2) İngiltere, Cambridge Üniversitesi'nde Türk Müziği Keman Resitali

    3) Letonya/Riga, Türk Müziği Keman Resitali

    4) Uluslararası, Makam Atölye Çalışması -1- 

    5) Uluslararası, Makam Atölye Çalışması -2-

    6) Uluslararası, "Beethoven Eastern Variations" Projesi Tanıtımı Kısa Video, Tam Video

    (Ludwig van Beethoven'a ait 7. senfoninin 2. bölümünün kültürlerarası yeniden yorumudur)

    7) Uluslararası Workshop: "Kemençevi Cüneyd ORHON’un (1926-2006) Hicaz Saz Semaisi (Refik Talat ALPMAN) icrasının transkripsiyonu."

    8) Uluslararası, Transkripsiyon Semineri : "Nubar Tekyay'a ait Hüzzam Keman Taksimi"

    9) Uluslararası, 37 Makam Bağlantısı Sunumu

    10) İTÜ TMDK Ortaokul Öğrencilerine Pratik "Anadolu Edvar Geleneği" Yaklaşımıyla Makam Anlatımı

    11) Segâh Keman Taksimi

    12) Hicazkâr Keman Taksimi

    13) Keman ile Türk Halk Müziği İcrası Örneği

    14) Hezarfen Ensemble İngiltere Konseri ve ProvalarıYeni Müzikte Doğaçlamalar






    Makale - "Anadolu Edvar Geleneği Yaklaşımıyla Makamı Oluşturan Temel İlke ve Öğeler, Hicaz Perde Düzeninden Doğan Otuz Yedi Makam"​ 


    GÜREL TRANSKRİPSİYONLARI: 2015'ten bu yana Murat GÜREL tarafından uluslararası platformda 25'ten fazla ülkede kullanılmıştır. Özellikle Türk Makam Müziği geleneği dışındaki öğrenciler, sanatçılar ve akademisyenlerle uluslararası düzeyde kapsamlı çalışmalar yürütülmüştür.

    Transkripsiyonların ana amacı, Türk Makam Müziği geleneğinde asırlardır kullanılan "meşk" yöntemini, "nota destekli meşk" şeklinde geliştirerek öğretim yapmaktır.

    GÜREL atölyelerinde, katılımcılar; Türk Makam Müziği geleneğine ait süsleme tekniklerini, ifade unsurlarını, dinamikleri ve hareketli perde kullanımlarını, pratik ve özgün öğretim yöntemleri ile deneyimleme fırsatı bulurlar.


    Gürel transkripsiyonlarına Prof. Dr. Michael ELLISON'ın (University of Bristol, İNGİLTERE) atıfı
    (TUMAC, Türk Müziği Akademik Çevresi Bilim ve Sanat Ekinlikleri Sunumu)

    https://www.youtube.com/watch?v=-1xvkiFmycU


    Gürel transkripsiyonlarına ve öğretim yöntemlerine Prof. Dr. Michael ELLISON'ın bildiri atıfı

    ...the genius of Gürel’s teaching revealed itself when he taught the transcription not by playing and reading only, but by a combination of singing first to, then with the players in solfége, then singing on the syllable "of", then playing on his violin, all in rapid succession. Each motive in the piece was numbered, making rehearsal intensive and efficient, even when going around the room to hear each player individually. An intercultural gap was being filled by, in essence, combining makam and Western approaches: intensive aural learning mixed with a detailed notational aid. After a few more sessions, players were able to play some of these passages convincingly...The depth of learning was remarkable...For musicians who do read detailed notation at very high levels, Gürel’s transcriptions were the equivalent of boarding an express train towards a destination rather than walking...The exact sound of that something can be learned by ear with repetition and effective explanation. Seeing the transcribed makam music made our musicians appreciation of the depth of nuance included in makam music reach a new level, which was coupled with the joy of actually making conscious, tangible progress...It equipped each musician, after several transcriptions like this, to be able to go back to traditional makam notation with no ornamentation written, to hear better what was being done by experienced players, and to begin to create their own.  

    Ellison, M. (2019). Transcultural Adventures in Makam Ornamentation. In Intercultural Music-Conference and Concerts 2018 Proceedings Book (pp. 38-40). Ankara, TURKEY.
    Kaynak: 
    https://icm2018.files.wordpress.com/2019/12/icm2-proceedings-e-book.pdf

     


    Uluslararası, Transkripsiyon Semineri:
    "Nubar Tekyay'a ait Hüzzam Keman Taksiminin Transkripsiyonu"


    https://www.youtube.com/watch?v=y_6wH_iM7pA


    Uluslararası, Transkripsiyon-Süsleme Teknikleri Atölye Çalışması:
    "Kemençevi Cüneyd ORHON’un (1926-2006) Hicaz Saz Semaisi (Refik Talat ALPMAN) icrasının transkripsiyonu."


    https://www.youtube.com/watch?v=mhVQobPYIG4&t=3s



    Doç. Dr. Murat GÜREL Sosyal Medya Hesapları

    YouTube / Instagram / Facebook / Linkedin

    e-mail: muratgurell@gmail.com  /  murat.gurel@omu.edu.tr



    DETAYLI ESERLER LİSTESİ

    A. DERGİ ve PROJELERDE HAKEMLİK ve EDİTÖRLÜK


    A.1. Dergi Hakemliği

    A.1.1. RAST MÜZİKOLOJİ DERGİSİ, 2023. 

    A.1.2. ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2023.

    A.1.3. ULUSLARARASI TOPLUMSAL BİLİMLER DERGİSİ, 2022.

    A.1.4. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ KÜLTÜR VE SANAT DERGİSİ, 2022.

    A.1.5. AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK MÜZİK ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2022.

    A.1.6. ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK SANAT DERGİSİ, 2019.

    A.1.7. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ SANAT VE TASARIM DERGİSİ, 2018.


    A.2. Ulusal Projelerde Hakemlik

    A.2.1. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ (ANABAP) HAKEMLİĞİ (5 adet).


    A.3. Editör Yardımcılığı

    A.3.1. RAST MÜZİKOLOJİ DERGİSİ, 2023 - devam ediyor. (DİZİN: SCOPUS, EBSCO RILM, ASOS İNDEKS).


    A.3.2. TÜRK MÜZİĞİ DERGİSİ, 2023 - devam ediyor. (DİZİN: ASOS İNDEKS, INDEX COPERNICUS).


    A.4. Alan Editörlüğü

    A.4.1. RAST MÜZİKOLOJİ DERGİSİ, 2024 (DİZİN: SCOPUS, EBSCO RILM, ASOS İNDEKS).


    B. İDARİ GÖREVLER


    B.1. Ana Sanat Dalı Başkanı, OMÜ DEVLET KONSERVATUVARI, MÜZİK BÖLÜMÜ, GELENEKSEL TÜRK MÜZİĞİ ASD, 2020 - 2022.

    B.2. Yönetim Kurulu Üyesi, OMÜ DEVLET KONSERVATUVARI, 2019 - devam ediyor.

    B.3. Girişimci ve Yenilikçi Üniversite Endeksi Komisyon Üyesi, OMÜ DEVLET KONSERVATUVARI, 2022- devam ediyor.


    C. T.C. KAMU KURUM ve KURULUŞLARINDA GÖREV, T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖĞRETİM PROGRAMI YAZIMI


    C.1. T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ, ORTAOKULLAR 5, 6, 7 VE 8.SINIF "SEÇMELİ KEMAN DERSİ, KEMAN MODÜLÜ" ÖĞRETİM PROGRAMI HAZIRLAYICISI. 2017-2018.

     

    D. ULUSLARARASI KEMAN RESİTALİ


    D.1. KEMAN RESİTALİ. University of Cambridge. CAMBRIDGE, İNGİLTERE. 17.06.2023

    D.2. KEMAN RESİTALİ. Bath Spa University. BATH, İNGİLTERE. 04.02.2019.

    D.3. KEMAN RESİTALİ. The West University of Timisoara. TIMISOARA, ROMANYA. 09.05.2018.

    D.4.  KEMAN RESİTALİ. Mazā Ģilde, Amatuiela 3, RİGA, LETONYA. 23.03.2018.

    D.5. KEMAN RESİTALİ. Auditorium al Michelangelo, ROMA, İTALYA. 19.05.2017.

    D.6. KEMAN RESİTALİ. Amsterdam World Music Festival, AMSTERDAM, HOLLANDA. 01.04.2017.

    D.7. KEMAN RESİTALİ. Nikoleika Folk Music Festival, NİKOLEİKA, YUNANİSTAN. 15.07.2014

    D.8. KEMAN RESİTALİ. Escola Superior  De Música De Lisboa, Pequeno Auditório. LİZBON, PORTEKİZ. 03.06.2014. 


     

    E. ULUSLARARASI KARMA SANAT ETKİNLİKLERİNDE KEMAN İCRACILIĞI


    E.1. Türk Müziğinin Mozaikleri Projesi Konseri. Taller De Músics, Escola Superior D'estudis Musicals, BARCELONA, İSPANYA. 28.04.2023.

    E.2. Türk Müziğinin Mozaikleri Projesi Konseri. Yunus Emre Enstitüsü, VİYANA, AVUSTURYA. 06.05.2023.

    E.3. Türk Müziğinin Mozaikleri Projesi Konseri. University of Macedonia, SELANİK, YUNANİSTAN. 24.04.2023.

    E.4. Türk Müziğinin Mozaikleri Projesi Konseri. Bath Spa University, BATH, İNGİLTERE. 01.03.2023.

    E.5.  Soundings Ensemble. Academy of Art (Akademie Der Künste), BERLİN, ALMANYA. 24.08.2022.

    ​E.6.  Experimental Trans-Cultural Electronic Music Concert. Academy of Art (Akademie Der Künste), BERLİN, ALMANYA. 23.08.2022.

    E.7. Bristol New Musıc Festıval 2022 & HEZARFEN ENSEMBLE. ST George's Concert Hall, BRISTOL, İNGİLTERE. 07.05.2022. (BBC Radyo 3 tarafından canlı olarak yayınlanmıştır.)

    E.8. Indian Composer Sandeep Bhagwati: Haiku and Alap Compositions Concert. ITU Macka Campus, Mustafa Kemal Amfisi, İSTANBUL, TÜRKİYE. 13.04.2019.

    E.9. Trancriptions of Makam Music Concert, ITU Macka Campus, Mustafa Kemal Amfisi, İSTANBUL, TÜRKİYE. 12.04.2019. (Konserde Murat Gürel’in transkripsyonları seslendirilmiştir.)

    E.10. Türk Müziği Dinletisi. Eesti Muusika- ja Teatri akadeemia / Estonian Academy of Music and Theatre, TALLINN, ESTONYA. 26.03.2018.

    E.11.  Türk Müziği Dinletisi. Mazā Ģilde, Amatuiela 3, RİGA, LETONYA. 23.03.2018.

    E.12. Tanburi Cemil Bey’i Anma Konseri. Doğu Akdeniz Üniversitesi, Rauf R. Denktaş Kültür ve Kongre Merkezi, GAZİMAĞUSA, KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ. 06.05.2016.

    E.13. Türk Müziği Konseri. Shangai University – G.Ü.TMDK Ortak Konseri, Çin’de Türk Kültür Yılı Etkinlikleri 2013. SHANGAI, ÇİN. 21.11.2013.

    E.14. Türk Müziği Konseri. China Conservatory - GÜ.TMDK Ortak Konseri, Çin’de Türk Kültür Yılı Etkinlikleri 2013. PEKİN, ÇİN.19.11.2013.

    E.15. GÜNEY KORE, SEOUL, Sookmyung Gayageum Orkestrası Ortak Konseri. Gazi Üniversitesi, Gazi Konser Salonu, ANKARA, TÜRKİYE. 01.10.2013.

    E.16. Rumeli Türküleri Konseri. Tuna ve Karadeniz Bölgesinde Türk - Romen Tarihi Dostluğu Sempozyumu. (Simpozionul Prietenia Istorica Româna-Turcâîn Zona Dunâriişi Mârii Negre) MECİDİYE, ROMANYA. 21.10.2012.

    E.17. Itrî Eserleri-Rumeli Türküleri Konseri. Tuna ve Karadeniz Bölgesinde Türk - Romen Tarihi Dostluğu Sempozyumu (Simpozionul Prietenia Istorica Româna - Turcâîn Zona Dunâriişi Mârii Negre). KÖSTENCE, ROMANYA. 20.10.2012.

    E.18. Rumeli Türküleri Konseri. Vıı. Uluslararası Atatürk Kongresi. OHRİD, MAKEDONYA. 21.10.2011.

    E.19. Türk Müziği Dinletisi. VII. Uluslararası Atatürk Kongresi. ÜSKÜP, MAKEDONYA. 18.10.2011.

    E.20. Türk Müziği Konseri. Uluslararası Karadeniz Ülkeleri Kültür Festivali, Güney Kore Ulusal Konser Salonu. SEUL, GÜNEYKORE. 07.08.2010.

     

    F. ULUSLARARASI ATÖLYE ÇALIŞMASI (WORKSHOP)


    F.1. Makam-Melodic Progression Workshop: An Active Learning Approach Through  ‘Anatolian Edvar Tradition’. University of Cambridge, CAMBRIDGE, İNGİLTERE. 17.06.2023.

    F.2. Hands-on Workshop on Makam-Melodic Progression Utilising the Anatolian Edvar Traditional Method. Yunus Emre Enstitüsü, VİYANA, AVUSTURYA. 07.05.2023.

    F.3. Workshop: Makam/Melodic Progression and Ornamentation Techniques in Turkish Makam Music, Taller De Músics, Escola Superior D'estudis Musicals, BARCELONA, İSPANYA. 28.04.2023.

    F.4. Exploring Makam and Melodic Progression in Turkish Makam Music:  A Practical Approach/Anatolian Edvar Tradition. University of Macedonia, YUNANİSTAN, SELANİK. 24.04.2023.

    F.5. Mastering Ornamentation Techniques in Turkish Makam Music: A Study on GÜREL Transcriptions. YUNANİSTAN, SELANİK. 24.04.2023.

    F.6. Workshop on Transcription/Ornamentation in Turkish Makam Music. Bath Spa University, BATH, İNGİLTERE. 03.03.2023.

    F.7. Workshop on Makam/Melodic Progression in Turkish Makam Music. Bath Spa University, BATH, İNGİLTERE. 02.03.2023.

    F.8. Workshop on Transcription and Ornamentation. Academy of Art (Akademie Der Künste), BERLİN, ALMANYA. 24.08.2022. 

    F.9. Workshop on Makam/Melodic Progesssion. Academy of Art (Akademie Der Künste), BERLİN, ALMANYA. 22.08.2022.

    F.10. TRANSCRIPTION-EXERCISES of TRADITIONAL TURKISH MUSIC “BOZLAK” FORM. Centre for Advanced Studies In Music (MIAM), Istanbul Technical University, Ilhan Usmanbas Studio, İSTANBUL, TÜRKİYE. 05-06.03.2020.

    F.11. TRANSCRIPTION-EXERCISES of TRADITIONAL TURKISH MUSIC “BOZLAK” FORM. Centre for Advanced Studies In Music (MIAM), Istanbul Technical University, Ilhan Usmanbas Studio, İSTANBUL, TÜRKİYE. 20-22.12.2019. 

    F.12. ORNAMENTATION in TRADITIONAL TURKISH MUSIC, TRADITIONAL TURKISH MUSIC MAKAM LECTURING. Yunus Emre Enstitüsü, VİYANA, AVUSTURYA. 07.11.2019.

    F.13. TRANSCRIPTION-EXERCISES of CETIN ICTEN’S BOZLAK PERFORMANCE. Centre for Advanced Studies In Music (MIAM), Istanbul Technical University, Ilhan Usmanbas Studio, İSTANBUL, TÜRKİYE. 18-20.10.2019.

    F.14. TRANSCRIPTION OF KEMANI SEBUH’S “KURDILIHICAZKAR MAKAM” LONGA. Centre for Advanced Studies In Music (MIAM), Istanbul Technical University, Ilhan Usmanbas Studio, İSTANBUL, TÜRKİYE. 3-4.04.2019.

    F.15. TRANSCRIPTION OF REFIK FERSAN’S “NIKRIZ” MAKAM SAZ SEMAISI COMPOSITION AND IHSAN OZGEN’S KEMENCE PERFORMANCE. Centre for Advanced Studies In Music (MIAM), Istanbul Technical University, Ilhan Usmanbas Studio, İSTANBUL, TÜRKİYE. 15-17.02.2019.

    F.16. ORNAMENTATIONS, PLAYING STYLE VARIATIONS (100 VARIATIONS) ON ONE MAIN THEME IN “USSAK” MAKAM. Centre for Advanced Studies In Music (MIAM), Istanbul Technical University, Ilhan Usmanbas Studio, İSTANBUL, TÜRKİYE. 16.02.2019.

    F.17. ORNAMENTATION in TRADITIONAL TURKISH MUSIC, TRADITIONAL TURKISH MUSIC MAKAMS ON THE BASIS OF TRADITION APPROACH “EDVAR”, ANATOLIAN ECOLE (15th-18th CENTURIES). University of Bristol, BRISTOL, İNGİLTERE. 05.02.2019.

    F.18. ORNAMENTATION in TRADITIONAL TURKISH MUSIC, TRADITIONAL TURKISH MUSIC MAKAMS ON THE BASIS OF TRADITION APPROACH “EDVAR”, ANATOLIAN ECOLE (15th-18th CENTURIES). Bath Spa University, BATH, İNGİLTERE. 04.02.2019.

    F.19. TRANSCRIPTION OF TANBURI CEMIL BEY’S SEDARABAN MAKAM SAZ SEMAISI COMPOSITION. Centre for Advanced Studies In Music (MIAM), Istanbul Technical University, Ilhan Usmanbas Studio, İSTANBUL, TÜRKİYE. 11-12.10.2018.

    F.20. TRANSCRIPTION OF NUBAR TEKYAY’S HUZZAM MAKAM TAKSIM.  Centre for Advanced Studies in Music (MIAM), Istanbul Technical University, Ilhan Usmanbas Studio, İSTANBUL, TÜRKİYE. 12.10.2018.

    F.21. ORNAMENTATION IN TRADITIONAL TURKISH MUSIC. The West University of Timisoara. TIMISOARA, ROMANYA. 10.05.2018.

    F.22. ORNAMENTATION IN TRADITIONAL TURKISH MUSIC. The West University of Timisoara. TIMISOARA, ROMANYA. 09.05.2018.

    F.23. “MESK” STUDY ON TRANSCRIPTION OF CUNEYD ORHON’S KEMENCE PERFORMANCE. Centre for Advanced Studies in Music (MIAM), Istanbul Technical University, Ilhan Usmanbas Studio, İSTANBUL, TÜRKİYE. 09.04.2018.

    F.24. TRADITIONAL TURKISH MUSIC MAKAMS ON THE BASIS OF TRADITION APPROACH, “EDVAR”. Centre for Advanced Studies in Music (MIAM), Istanbul Technical University, Ilhan Usmanbas Studio, İSTANBUL, TÜRKİYE. 09.04.2018.

    F.25. HICAZ MAKAM ON THE BASIS OF TRADITION APPROACH “EDVAR”, TRANSCRIPTION OF CUNEYD ORHON’S KEMENCE PERFORMANCE. Centre for Advanced Studies in Music (MIAM), Istanbul Technical University, Ilhan Usmanbas Studio, İSTANBUL, TÜRKİYE. 08.04.2018.

    F.26. ORNAMENTATION IN TRADITIONAL TURKISH MUSIC. TRADITIONAL TURKISH MUSIC MAKAMS ON THE BASIS OF TRADITION APPROACHES, “EDVAR”. MUSIC-MELODİC DEVELOPMENT OF MAKAMS, “SEYİR”. Eesti Muusika – ja Teatri akadeemia / Estonian Academy of Music and Theatre, TALLIN, ESTONYA. 26.03.2018.

    F.27. RAST ORDER (MAIN ORDER), RAST, USSAK, SEGAH, HUSEYNI, ACEM, KARCIGAR, HICAZ, SABA, BESTENIGAR MAKAMS ON THE BASIS OF TRADITION APPROACHES. Centre for Advanced Studies in Music (MIAM), Istanbul Technical University, Ilhan Usmanbas Studio, İSTANBUL, TÜRKİYE.  17.02.2018.

    F.28. TRANSCRIPTION OF TANBURI CEMIL BEY’S FERAHFEZA MAKAM SAZ SEMAISI. Centre for Advanced Studies in Music (MIAM), Istanbul Technical University, Ilhan Usmanbas Studio, İSTANBUL, TÜRKİYE.  15-16.02.2018.

    F.29. TRADITIONAL TURKISH MUSIC MAKAMS ON THE BASIS OF TRADITION APPROACHES, EDVAR. MUSIC-MELODIC DEVELOPMENT OF HİCAZ MAKAM. TAKSIM FORM. Centre for Advanced Studies in Music (MIAM), Istanbul Technical University, Ilhan Usmanbas Studio, İSTANBUL, TÜRKİYE. 21.11.2017.

    F.30. ORNAMENTATION IN TRADITIONAL TURKISH MUSIC. TRANSCRIPTION OF ITRI’S BUSELIK MAKAM COMPOSITION. Centre for Advanced Studies in Music (MIAM), Istanbul Technical University, Ilhan Usmanbas Studio, İSTANBUL, TÜRKİYE.  20.11.2017.

    F.31. THE HISTORY OF VIOLIN, INTONATION IN TRADITIONAL TURKISH MUSIC, ORNAMENTATION IN TRADITIONAL TURKISH MUSIC. China Conservatory, PEKİN, ÇİN. 18.11.2013.

     

    G. ULUSAL KEMAN RESİTALİ


    ​G.1. KEMAN RESİTALİ. "SAZ ESERLERİ". Nilüfer Belediyesi, Dernekler Yerleşkesi Konser Salonu, BURSA, TÜRKİYE. 18.02.2022. 

    G.2.
     KEMAN RESİTALİ. "KEMANİ BESTEKARLARA AİT PEŞREV ve SAZ SEMAİLERİ". Nilüfer Belediyesi, Dernekler Yerleşkesi Konser Salonu, BURSA, TÜRKİYE. 25.12.2021. 

    G.3. KEMAN RESİTALİ. Anadolu Üniversitesi Türk Dünyası Bilim, Kültür ve Sanat Merkezi, Amfi Tiyatro, Sazova, ESKİŞEHİR. TÜRKİYE. 11.05.2019.

    G.4. KEMAN RESİTALİ. "TANBURİ CEMİL BEY'İN SAZ ESERLERİ". Nilüfer Belediyesi, Karaman Dernekler Yerleşkesi Konser Salonu, BURSA, TÜRKİYE. 16.03.2018.

     

    H. ULUSAL KARMA SANAT ETKİNLİĞİ


    H.1. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, “ANADOLU MAKAM” TÜRK MÜZİĞİ TOPLULUĞU SAZ ESERLERİ KONSERİ, İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı, BİSED Konser Salonu, İSTANBUL. 14.05.2019.

    H.2. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, “ANADOLU MAKAM” TÜRK MÜZİĞİ TOPLULUĞU, MUHAYYER SÜNBÜLE TAKIM KONSERİ. Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü Öğrenci Merkezi, Salon 2016, ESKİŞEHİR. 24.04.2019.

    H.3. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, “ANADOLU MAKAM” TÜRK MÜZİĞİ TOPLULUĞU, ŞEDD-İ ARABAN TAKIM KONSERİ. Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü, Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi Opera ve Bale Salonu, ESKİŞEHİR. 28.11.2018.

    H.4. G.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ MÜZİK EĞİTİM ANABİLİM DALI VE G.Ü. TMDK ÖĞRETİM ELEMANLARI, ANKARA DEVLET TÜRK HALK MÜZİĞİ KOROSU SAZ SANATÇILARI. TÜRK DÜNYASI MÜZİKLERİNDEN ESİNTİLER KONSERİ. Gazi Üniversitesi, Gazi Konser Salonu, ANKARA.17.04.2017.

    H.5. G.Ü. TMDK İCRA HEYETİ. TASAVVUF MÜZİĞİ KONSERİ. Gazi Üniversitesi, Gazi Konser Salonu, ANKARA.13.04.2016.

    H.6. G.Ü. TMDK İCRA HEYETİ. TASAVVUF MÜZİĞİ KONSERİ. Gazi Üniversitesi, Gazi Konser Salonu, ANKARA.16.04.2015.

    H.7. G.Ü. TMDK İCRA HEYETİ. ÇANAKKALE ŞEHİTLERİNİ ANMA KONSERİ. Gazi Üniversitesi, Gazi Konser Salonu, ANKARA.18.03.2015.

    H.8. GÜREL MURAT (keman), GÜNALÇİN SERKAN (kanun). SAZ ESERİ FORMLARI KONSERİ. Gazi Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı, Tanburi Cemil Bey Salonu, ANKARA. 24.04.2013.

    H.9. G.Ü. TMDK İCRA HEYETİ. TASAVVUF MÜZİĞİ KONSERİ. Gazi Üniversitesi, Gazi Konser Salonu, ANKARA.16.04.2013.

    H.10. G.Ü. TMDK ÖĞRETİM ELEMANLARI. GAZİ ÜNİVERSİTESİ SANAT VE TASARIM GÜNLERİ - NEVBAHAR KONSERİ. Gazi Üniversitesi Rektörlük Binası Mimar Kemaleddin Salonu, ANKARA. 03.05.2012.

    H.11. G.Ü. TMDK İCRA HEYETİ. ITRÎ ÖZEL KONSERİ. Gazi Üniversitesi Rektörlük Binası Mimar Kemaleddin Salonu, ANKARA. (TRT Anadolu - TRT Avaz Kanallarından Canlı Olarak Yayınlamıştır.)  20.03.2012.

    H.12. G.Ü. TMDK İCRA HEYETİ. GAZİ ÜNİVERSİTESİ BEYPAZARI TEKNİKBİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU, MÜCEVHERATTA MIHLAYICILIK TEKNİKLERİ SEMPOZYUM VE ÇALIŞTAYI AÇILIŞ KONSERİ. Gazi Üniversitesi Rektörlük Binası Mimar Kemaleddin Salonu, ANKARA. 20.10.2011.

    H.13. G.Ü. TMDK İCRA HEYETİ. GAZİ ÜNİVERSİTESİ TÜRK MÜZİĞİ DEVLET KONSERVATUVARI KURULUŞ VE AÇILIŞ SANAT GECESİ. Gazi Üniversitesi, Gazi Konser Salonu, ANKARA. 02.11.2011.

    H.14. G.Ü. TMDK İCRA HEYETİ. TÜRK MÜZİĞİ DEVLET KONSERVATUVARLARI KONSERİ. Gazi Üniversitesi, Gazi Konser Salonu, ANKARA. 05.11.2010.

    H.15. TÜRK MÜZİĞİ KONSERİ. Gazi Üniversitesi, Gazi Konser Salonu, ANKARA. 08.03.2010.

     

    I. ULUSAL ATÖLYE ÇALIŞMASI (WORKSHOP)


    I.1. TÜRK MÜZİĞİ İCRACILIĞINDA SÜSLEME TEKNİKLERİ. Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, ANKARA. 13.12.2017.

     

    J. ULUSLARARASI SEMİNER, DERS VERME

     

    J.1. TRANSCRIPTION and ANALYSIS of TRADITIONAL TURKISH MUSIC. Bath Spa University, BATH, İNGİLTERE. 06.02.2019

    J.2. TRANSCRIPTION and ANALYSIS of TRADITIONAL TURKISH MUSIC, VIOLIN in TRADITIONAL TURKISH MUSIC, TRADITIONAL TURKISH MUSIC MAKAMS ON THE BASIS OF TRADITION APPROACH “EDVAR”, ANATOLIAN ECOLE. University of Bristol, BRISTOL, İNGİLTERE. 05.02.2019.

    J.3. VIOLIN IN TRADITIONAL TURKISH MUSIC, TRANSCRIPTION AND ANALYSES OF TAKSIM. The West University of Timisoara, TIMISOARA, ROMANYA. 10.05.2018.

    J.4. TRADITIONAL TURKISH MUSIC MAKAM TEACHING with INSTRUMENT TRAINING STUDENTS. The West University of Timisoara, TIMISOARA, ROMANYA. 08.05.2018.

    J.5. TRADITIONAL TURKISH MUSIC MAKAM TEACHING with VOICE TRAINING STUDENTS. The West University of Timisoara, TIMISOARA, ROMANYA. 08.05.2018.

    J.6. HISTORICAL BACKGROUND OF VIOLIN IN TRADITIONAL TURKISH MUSIC, TECNIQUE OF VIOLIN IN TRADITIONAL TURKISH MUSIC, TRADITIONAL TURKISH MUSIC MAKAMS, ORNAMENTATIONS AND NON-NOTE BASED PERFORMANCES. LİZBON, PORTEKİZ. 02-03.06.2014.

     

    K. ULUSAL SEMİNER

     
    K.1. 
    BİR CÜMLEDE MAKAM, “DÜZEN, MERKEZ, SEYİR, KARAR”. Bised Konser Salonu, İstanbul Teknik Üniversitesi, Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı, Maçka Kampüsü, İSTANBUL. 05.04.2019.

    K.2. NUBAR TEKYAY’IN KEMAN İCRÂSI İZİNDE TÜRK MÜZİĞİ ÜSLUBUNDA KEMAN İCRACILIĞI ve EĞİTİMCİLİĞİ. Gazi Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı, Meragi Salonu, ANKARA. 11.04.2013.

     

    L. ULUSAL STÜDYO KAYDI

     

    L.1. "Saz Eserleri" Stüdyo Kaydı, SAMSUN, TÜRKİYE. 17.03.2022

     

    M. ULUSLARARASI STÜDYO KAYDI

     

    M.1. Türk Makam Müziğinin Mozikleri Projesi Stüdyo Kaydı, Bath Spa University, BATH, İNGİLTERE. 03.03.2023

    M.2. Beethoven 2020 Eastern Variations Projesi Stüdyo Kaydı, SAMSUN, TÜRKİYE. 16.01.2021

    M.3. Beethoven 2020 Eastern Variations Projesi Stüdyo Kaydı, ANKARA, TÜRKİYE. 07.11.2020

    M.4. INDIAN COMPOSER SANDEEP BHAGWATI: HAIKU COMPOSITIONS (17 compositions) STUDIO RECORDING. ITU MIAM Studio, İSTANBUL, TÜRKİYE. 13.04.2019.

    M.5. VIOLIN in TRADITIONAL TURKISH MUSIC (2 saat). ITU MIAM Studio, İSTANBUL, TÜRKİYE. 11.10.2018.

     

    N. RADYO PROGRAMI

     

    N.1. HEZARFEN ENSEMBLE BRISTOL NEW MUSIC FESTIVAL 2022 KONSERİ, BBC Radyo 3. BRİSTOL, İNGİLTERE. 07.05.2022.

    N.2. Gazi Üniversitesi TMDK İCRA HEYETİ. TÜRK MÜZİĞİ DİNLETİSİ. Akşamın Neşesi Programı, TRT Nağme. ANKARA. 28.02.2015.

    N.3. Gazi Üniversitesi TMDK ÖĞRETİM ELEMANLARI. TÜRK MÜZİĞİ DİNLETİSİ. Tellerden Dökülen Nağmeler Programı, TRT Nağme. ANKARA. 18.03.2014.

     

    O. ALBÜM ÇALIŞMASI

     

    O.1. G.Ü. TMDK ÖĞRETİM ELEMANLARI. VEFATININ 300. YILINDA BUHURİZADE MUSTAFA ITRİ EFENDİ (1640-1712). T.C. Başbakanlık Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Kurumu Katkılarıyla Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı, ANKARA, 04.03.2012.

     

    P. KONGRE-SEMPOZYUM ULUSLARARASI DANIŞMA VE YÖNETİM KURULU ÜYELİĞİ


    P.1. Uluslararası “Rast Music Congress", Uluslararası Danışma ve Yönetim Kurulu Üyesi (International Advisory & Executive Board Member), 14.01.2023-15.01.2023.

     

    R. KONGRE-SEMPOZYUM BİLİM KURULU ÜYELİĞİ

     

    R.1. Uluslararası “Rast Music Congress", Bilim Kurulu Üyesi, 14.01.2023-15.01.2023.

    R.2. Uluslararası “Üstâd-ı Cihân” Tanbûrî Cemil Bey Çevrimiçi Sempozyumu, Müzik Kuramı Komisyonu Üyesi, 07.05.2021-09.05.2021.


    S. EĞİTİM-ÖĞRETİM KONSERİ

     

    S.1.  MURAT GÜREL KEMAN SINIFI KONSERİ. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Konser Salonu, SAMSUN. 26.06.2023.

    S.2.  MURAT GÜREL KEMAN SINIFI KONSERİ. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Konser Salonu, SAMSUN. 03.06.2022.

    S.3.  MURAT GÜREL KEMAN SINIFI KONSERİ. Atakum Yat Limanı Amfi, SAMSUN. 31.05.2022.

    S.4.  MURAT GÜREL KEMAN SINIFI KONSERİ. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Türk Müziği Devlet Konservatuvarı, Dede Efendi Salonu, ANKARA. 23.05.2019.

    S.5. MURAT GÜREL KEMAN SINIFI KONSERİ. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Türk Müziği Devlet Konservatuvarı, Dede Efendi Salonu, ANKARA. 22.05.2019.

    S.6.  MURAT GÜREL KEMAN SINIFI KONSERİ. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Türk Müziği Devlet Konservatuvarı, Tanburi Cemil Bey Salonu, ANKARA. 27.03.2019.

    S.7. MURAT GÜREL KEMAN SINIFI KONSERİ. Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Türk Müziği Bölümü, Ceren Necipoğlu Salonu, ESKİŞEHİR. 25.12.2018.

    S.8. MURAT GÜREL, KEMAN VE VİYOLA SINIFI KONSERİ. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Lisesi Konser Salonu, ANKARA. 12.04.2017.

    S.9. MURAT GÜREL, KEMAN VE VİYOLA SINIFI KONSERİ. Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, ANKARA. 29.03.2017.

    S.10. MURAT GÜREL, KEMAN VE VİYOLA SINIFI KONSERİ.Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Türk Mûsikîsi Devlet Konservatuvarı Konser Salonu, ANKARA. 15.03.2017.

     

    T. BİTİRME PROJESİ DERSİ SUNUMLARI

     

    T.1.  MURAT GÜREL LİSANS 4 BİTİRME PROJESİ DERSİ SUNUMLARI. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Konser Salonu, SAMSUN. 02.06.2023.

    T.2.  MURAT GÜREL LİSANS 4 BİTİRME PROJESİ DERSİ SUNUMLARI. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Konser Salonu, SAMSUN. 06.06.2022.


    Doç. Dr. Murat GÜREL Sosyal Medya Hesapları

    YouTube / Instagram / Facebook / Linkedin

    e-mail: muratgurell@gmail.com  /  murat.gurel@omu.edu.tr





    Eğitim Bilgileri

    2012 - 2016

    2012 - 2016

    Doktora

    Gazi Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Türk Müziği (Dr), Türkiye

    2009 - 2011

    2009 - 2011

    Yüksek Lisans

    Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Müzik Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

    2005 - 2009

    2005 - 2009

    Lisans

    Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Türkiye

    Akademik Unvanlar / Görevler

    2022 - Devam Ediyor

    2022 - Devam Ediyor

    Doç.Dr.

    Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Türk Müziği Bölümü

    2019 - 2022

    2019 - 2022

    Dr.Öğr.Üyesi

    Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü

    Yönetimsel Görevler

    2019 - Devam Ediyor

    2019 - Devam Ediyor

    Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

    Ondokuz Mayıs Üniversitesi

    Akademi Dışı Deneyim

    2018 - 2018

    2018 - 2018

    Erasmus Personel Ders Verme Hareketliliği

    ROMANYA, Timisioara, The West University of Timisoara

    2014 - 2014

    2014 - 2014

    Erasmus Personel Ders Verme Hareketliliği

    PORTEKİZ, Lizbon, Escola Superior De Música De Lisboa

    Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

    2019

    2019

    Representing Ornamentation in Traditional Turkish Music – New Notation Tools for the Transcription of Recorded Performances.

    GÜREL M.

    "Notation and Representation Beyond The Eurological Tradition -Conventions, Challenges, Concepts". TENOR Panel 2: TENOR Network, TENOR 2019, MELBOURNE, AVUSTRALYA, Melbourne, Avustralya, 23 - 27 Temmuz 2019

    2019

    2019

    The Analysis of Sadi Isilay’s Huseyni Makam (Melodic Type) Violin Taksim

    GÜREL M.

    The Multivalent Voice in Transcultural Music-Making, İstanbul, Türkiye, 11 - 13 Nisan 2019, ss.20-21

    2012

    2012

    Music Institutions of Bursa that is Turkey’s Culture and Tourism City-Contributions of the Institutions to City and Country Tourism in terms Music Communities

    GÜREL M.

    "Soundtracks: Music, Tourism and Travel" Conference, LİVERPOOL, İNGİLTERE, Liverpool, İngiltere, 6 - 09 Temmuz 2012, ss.24

    2012

    2012

    Türk Müziği Devlet Konservatuvarlarında Keman Eğitimi Nasıl Olmalıdır?

    Gürel M.

    10.Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Niğde Üniversitesi., Niğde, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2012, ss.624-634

    2011

    2011

    Yay Tekniklerinin Türk Mûsikîsi Keman İcrâcılığındaki Kullanılma Biçimleri

    Gürel M.

    1.International Art Symposium, Ankara, Türkiye, 17 - 21 Ekim 2011, ss.307-316

    Kitap & Kitap Bölümleri

    2019

    2019

    Uluslararası Kitap Bölümü / The Analysis of Cevdet Cagla’s Kurdilihicazkar Makam Violin Taksim

    Gürel M.

    Music, Individuals and Contexts: Dialectical Interactions, Nadia Amendola,Alessandro Cosentino,Giacomo,Sciommeri, Editör, Società Editrice di Musicologia, Rome, ss.509-527, 2019

    Desteklenen Projeler

    2023 - 2025

    2023 - 2025

    The Mosaics of Turkish Makam Music

    Diğer Ülkelerden Üniversiteler Tarafından Desteklenmiş Proje

    Gürel M. (Yürütücü)

    2022 - 2024

    2022 - 2024

    Soundings, Assemblies of Listenings and Voices Across The Souths

    Diğer Uluslararası Fon Programları

    Gürel M. (Yürütücü)

    2020 - 2023

    2020 - 2023

    "Beethoven Eastern Variations" presented by the Goethe-Institut Istanbul and the Goethe-Institut / Max Mueller Bhavan Kolkata

    Diğer Ülkelerin Sivil Toplum Kuruluşları Tarafından Desteklenmiş Proje

    Gürel M. (Yürütücü)

    Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

    2023 - Devam Ediyor

    2023 - Devam Ediyor

    Turkish Music (TM) Journal / Türk Müziği (TM) Dergisi

    Yardımcı Editör/Bölüm Editörü

    2023 - Devam Ediyor

    2023 - Devam Ediyor

    Rast Muzikoloji Dergisi

    Yardımcı Editör/Bölüm Editörü

    

    Davetli Konuşmalar

    Haziran 2023

    Haziran 2023

    İNGİLTERE / University of Cambridge. Makam-Melodic Progression Workshop: An Active Learning Approach Through ‘Anatolian Edvar Tradition’

    Konferans

    University of Cambridge-İngiltere

    Temmuz 2019

    Temmuz 2019

    AVUSTRALYA / Melbourne. REPRESENTING ORNAMENTATION IN TRADITIONAL TURKISH MUSIC – NEW NOTATION TOOLS FOR THE TRANSCRIPTION OF RECORDED PERFORMANCES.

    Seminer

    Technologies of Notation and Representation in Music, TENOR 2019-Avustralya

    Nisan 2019

    Nisan 2019

    İTÜ TMDK. BİR CÜMLEDE MAKAM, “DÜZEN, MERKEZ, SEYİR, KARAR”

    Seminer

    İstanbul Teknik Üniversitesi-Türkiye

    Şubat 2019

    Şubat 2019

    İNGİLTERE / Bristol. University of Bristol. TRANSCRIPTION and ANALYSIS of TRADITIONAL TURKISH MUSIC, VIOLIN in TRADITIONAL TURKISH MUSIC, TRADITIONAL TURKISH MUSIC MAKAMS ON THE BASIS OF TRADITION APPROACH “EDVAR”, ANATOLIAN ECOLE

    Seminer

    University of Bristol-İngiltere

    Şubat 2019

    Şubat 2019

    İNGİLTERE / Bath Spa University. TRANSCRIPTION and ANALYSIS of TRADITIONAL TURKISH MUSIC

    Seminer

    Bath Spa University-İngiltere

    Mayıs 2018

    Mayıs 2018

    ROMANYA / Timisoara. The West University of Timisoara, VIOLIN IN TRADITIONAL TURKISH MUSIC, TRANSCRIPTION AND ANALYSES OF TAKSIM

    Seminer

    The West University of Timisoara-Romanya

    Mayıs 2017

    Mayıs 2017

    GÜRCİSTAN / Batum. THE ANALYSIS OF SADI ISILAY'S HUSEYNI MAKAM VIOLIN TAKSIM

    Seminer

    The Music Faculty of Batumi State Art Teaching University / XII. International Festival, Conference of Folk and Church Music of Batumi-Gürcistan

    Mayıs 2017

    Mayıs 2017

    İTALYA / Roma. The Concept of Makam in Turkish Makam Music

    Konferans

    Università delgi Studidi Roma "Tor Vergata-İtalya

    Haziran 2014

    Haziran 2014

    PORTEKİZ / Lizbon. HISTORICAL BACKGROUND OF VIOLIN IN TRADITIONAL TURKISH MUSIC, TECNIQUE OF VIOLIN IN TRADITIONAL TURKISH MUSIC, TRADITIONAL TURKISH MUSIC MAKAMS, ORNAMENTATIONS AND NON-NOTE BASED PERFORMANCES

    Seminer

    Escola Superior De Música De Lisboa-Portekiz