Evaluation Numérique en Didactique du Français Langue Etrangère*


AYCAN A., TAŞ Y. T. n. Y.

Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.26, sa.52, ss.263-276, 2021 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 26 Sayı: 52
  • Basım Tarihi: 2021
  • Dergi Adı: Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.263-276
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

L'objectif principal de cette étude est d'analyser les effets des outils d'évaluation numérique sur la compétence de production écrite des étudiants en didactique du français langue étrangère. Cette recherche menée conformément au modèle de recherche-action, visait à répondre aux questions suivantes : Quels sont les effets des outils d'évaluation numérique sur le développement de compétence de production écrite des étudiants en français ? Quels sont les rôles, avantages et limites des outils numériques dans le processus d'évaluation ? L'univers et l'échantillon de cette étude, où les méthodes de recherche qualitative et quantitative sont utilisées conjointement, sont composés de 28 étudiants inscrits au cours intitulé Lecture et Ecriture Avancé II dans le Département de l’Enseignement du Français Langue Étrangère de l’Université Ondokuz Mayıs. Dans cette recherche, un pré-test, un post-test et une rubrique d’auto-évaluation de compétence de production écrite ont été utilisés et l'analyse des données obtenues a été interprétée comme des résultats quantitatifs et qualitatifs à l'aide du programme SPSS. Les résultats obtenus de la recherche ont montré que les outils d'évaluation numérique ont apporté une contribution statistiquement significative à l'amélioration de compétence de production écrite. Suite à la comparaison des moyennes des étudiants avant et après les tests, la valeur « p » a été calculée comme suit : 000 <005, et cette valeur a montré un résultat significatif en faveur du groupe expérimental.
Bu çalışmanın temel amacı dijital değerlendirme araçlarının yabancı dil olarak Fransızca eğitiminde öğrencilerin yazma becerileri üzerindeki etkilerini incelemektir. Eylem araştırması modeline uygun olarak gerçekleştirilen bu araştırmada şu sorulara yanıt aranmıştır: Dijital değerlendirme araçlarının öğrencilerin Fransızca yazma becerilerinin gelişimi üzerindeki etkileri nelerdir? Dijital araçların değerlendirme sürecindeki rolü, katkıları ve sınırlılıkları nelerdir? Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı bu çalışmanın evren ve örneklemini Ondokuz Mayıs Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Fransızca Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda İleri Okuma ve Yazma II dersine kayıtlı 28 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada yazma becerisine yönelik ön test, son test ve öz değerlendirme ölçeği kullanılmış ve elde edilen verilerin çözümlemesi SPSS paket programı kullanılarak hem nicel hem de nitel bulgular şeklinde yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre dijital değerlendirme araçlarının öğrencilerin Fransızca yazma becerilerini geliştirmede istatistiksel olarak anlamlı katkılar ortaya çıkardığı görülmüştür. Öğrencilerin ön test ve son test ortalamalarının karşılaştırılması sonucunda P değeri, 000<,005 olarak hesaplanmış, bu değer deney grubunun lehine anlamlı bir sonuç ortaya çıktığını göstermiştir.