İMAM-HATİP LİSESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ YETERLİK ALGISI


Creative Commons License

TURAN İ., VURAL A.

Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.11, sa.2, ss.1745-1760, 2018 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Toplumların maddi ve manevi olarak gelişmesinde en önemli faktörlerden biri de dindir. Din eğitimi veöğretimi bireyin, kimlik ve kişiliğinin gelişiminde hayati bir yeri vardır. Günümüzde resmi kuruluşamacı, toplumu din konusunda aydınlatmak olan Diyanet İşleri Başkanlığının din görevlisiihtiyacının karşılanmasında önemli bir kurum olan İmam-Hatip Liseleri, ortaokul üzerine dört yıllıklise kısmını bitiren öğrencilerine, gerekli sınavları geçtikleri takdirde Diyanet İşleri Bünyesindeimamlık, vaizlik, Kur’an Kursu öğreticiliği gibi çeşitli görevlere atanabilme imkânı sağlamaktadır.Değişen sosyo-kültürel şartlar çerçevesinde, mesleki bilgi ve beceri, mesleki uygulama, dinipedagojik formasyon ve etkili iletişim gibi çeşitli alanlarda kendini yenilemenin önemi her geçen günartmaktadır. Dolayısıyla günümüzde, din görevlilerinin daha nitelikli hizmet sunabilmesi aldıklarıeğitimin yeterliliğine bağlıdır. Bu nedenle de İmam-Hatip Lisesinde verilen eğitimin niteliği veyeterlilik durumu araştırılması gereken önemli bir konu olarak görülmektedir. İşte bu çalışmada,İmam-Hatip Lisesi son sınıf öğrencilerinin din görevliliğine yönelik mesleki yeterlik algıları elealınmaktadır.
One of the most important factors that effects material and spiritual development of societies is religion. Religious education and instruction plays a vital role in the development of personality and identity of people. Imam and Preacher Schools, an important institution that meets the need of men of religion for the Presidency of Religious Affairs whose official aim is to enlighten people in terms of religion, based on a four year on middle school, present various duties such as imam, preacher, Qur’anic Courses teachers at the Religious Affairs as long as they pass the necessary examinations. As a result of development of socio-cultural settings and conditions, the men of religion’s professional knowledge and ability, professional experience, religious pedagogical formation and effective communicational skills become more and more important in each day. Thus, presenting more quality religious services by imams in our day depends on their educational qualities. Therefore, the quality and proficiency of education taken at the Imam and Preacher Schools is seen an important research matter. This study examines the perceptions of professional proficiency towards religious services of the last grade students of Imam Hatip High School.