Korkuyorum Anne ve Vavien Filmlerinde Aile Mitinin Görünümleri


OKTAN A.

Akdeniz İletişim, cilt.0, sa.29, ss.11-34, 2018 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 0 Sayı: 29
  • Basım Tarihi: 2018
  • Dergi Adı: Akdeniz İletişim
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.11-34
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bireyin kendisine, nesnel dünyaya ve ideal bir yaşama ilişkin algısı büyük ölçüdeiçine doğduğu kültürel ve ideolojik evrenin belirleyiciliğiyle şekillenmektedir. Bu inşasürecinde, toplumsal düzeneğin merkezi bir elemanı olan ailenin önemli bir katkısı sözkonusudur. Nitekim aile, bireysel algıda, salt bir kurumsal yapı olarak değil, mekansalbağlamıyla, içinde yaşayan insanlarla, anılarla ve tüm bu evreni kuşatan bir “yuva”tahayyülü ile birlikte var olmaktadır. Ailenin böylesi bir tasarımı, insani deneyimi heryönüyle etkileyen kültürel ve ideolojik süreçlerin de aile mitine içkin olması anlamınagelmektedir.Bu çalışma, sanatsal yaratımların bir biçimde toplumsal tahayyüle ilişkin ipuçları verenunsurlar olduğu yargısından hareketle, sinemasal eserlerde oluşturulan aile temsillerinikonu edinmektedir. Bu çerçevede Korkuyorum Anne ve Vavien filmleri çalışmanınörneklemi olarak belirlenmiştir. Bu filmlerde yer verilen aile temsilleri toplumbilimselanaliz yöntemiyle incelenmiştir.
An individual’s perception of the self, of the concrete world and of an ideal life is mostly shaped by the determining aspect of the cultural and ideological universe in which one was born. Family, as a central element of the social order, significantly contributes to this process. Thus family exists in an individual’s perception not only as an institutional structure but also through its spatial context, with people who constitute it through memories and through an envision of the notion of “home” that surrounds this universe. Comprehension of family as such means that the myth of family includes cultural and ideological processes that have a multifaceted impact on human experience. This study aims to analyse the idealisations of family in cinematographic works based on the presupposition that artistic work conveys clues regarding social envision. In this respect, Korkuyorum Anne and Vavien films are selected as samples. Family representations in these films are studied by sociological analysis.