Eğitimcilerin Medya Şiddetine Yönelik Görüşlerinin Bazı Değişkenler Bakımından Karşılaştırılması


Creative Commons License

Gül İ.

Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.23, sa.3, ss.1427-1441, 2019 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Son zamanlarda üzerinde en çok durulan şiddet türlerinden birisi de medya şiddetidir. Bu konuda eğitimci (öğretmen ve öğretmen adayları) görüşleri önemli yer tutmaktadır. Bu çalışmanın amacı eğitimci görüşlerine göre, medya şiddetine yönelik görüşleri ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın modeli taramadır. Araştırmada Gül (2018) tarafından geliştirilen “Medya Şiddet Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Samsun ilinde görev yapan 105 öğretmen ile Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 121 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, ANOVA, t-testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi olarak ,05 düzeyi seçilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, öğretmen ve öğretmen adaylarının şiddete düşkünlük alt boyutuna ilişkin görüşleri düşük seviyede bulunmuştur. Katılımcılar şiddetin olumsuz etkisine katılmaktadırlar. Öğretmen ve öğretmen adayları şiddetin arttığını kabul etmekte ve şiddetin önlenmesi gerektiğini düşünmektedirler. Şiddetle mücadele edilmesini ve şiddetin eğitsel yollarla yok edilmesi görüşlerine katıldıklarını belirtmişlerdir.