İMAM HATİP LİSELERİNDE DİNSEL GELENEKLERİN ÖĞRETİMİ: TESPİTLER VE TEKLİFLER


Aydın M., DURAN A.

Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, cilt.0, sa.37, ss.19-41, 2014 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Orta öğretim kurumlarında dinsel geleneklerin öğretilmesiyle ilgili son yıl- larda yapılan bazı çalışmalar, öğrencilerin diğer dinleri öğrenme konusundaönemli ölçüde istekli olduklarını göstermektedir. Ancak aynı çalışmalardanelde edilen diğer bir sonuç, hem İmam Hatip Lisesi hem de diğer orta öğretimöğrencilerinin söz konusu dinler hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları vesahip oldukları bilgileri de çoğunlukla örgün eğitim kurumlarından ziyade dışkaynaklardan elde ettikleridir.Bu makalede söz konusu anket çalışmalarının sonuçlarından hareketle, İmamHatip Liselerinde okutulan ve "çoğulcu" perspektifle yazıldığı söylenen "Kar- şılaştırmalı Dinler Tarihi" dersiyle ilgili sorunlara değinilecek ardından bun- larla ilgili çözüm önerileri sunulmaya çalışılacaktır. Bu bağlamda, İmam HatipLisesi öğrencilerinin büyük bir çoğunluğu İslam dışındaki dinlerin öğretilme- sine olumlu yaklaşmalarına rağmen, neden bu dinler konusunda yeterli bilgi- ye sahip değildirler ve bu hususta neler yapılabilir? Adı geçen okullarda oku- tulan "Karşılaştırmalı Dinler Tarihi" dersiyle ilgili problemler nelerdir? Sözkonusu problemlerin çözümü için hem teorik hem de pratik düzeyde nelerönerilebilir? Makalede temelde bu soruların cevabı aranacaktır
Some researches which have been done on the teaching of religious tradi‐ tions in high schools have demonstrated that students are very eager andkeen on learning other religions. However these studies put forward twoother conclusions: The first one is that students of Imam‐Hatip and otherschools have not got enough information of non‐Islamic religions. And theirinformation of other religions have been obtained not from schools but othersources.In this article, taking off from the conclusions of the statistical studies whichwere carried out concerning teaching other religions, first of all it is dealt with the problems concerning the course called “Comparative History of Reli‐ gions” which argued that it was prepared in the light of pluralistic world‐ view. Secondly it is set forth some suggestions concerning those problems. Bydoing this it is also tried to answer the following questions: Why students ofImam Hatip Schools do not have enough information about other religionsalthough most of them are eager to have information about other religions?What are the main problems concerning the course “Comparative History ofReligions” which is given in Imam‐Hatip Schools? What kind of solutions canbe suggested concerning Comparative History of Religion course both theo‐ retically anf practically?